Hej,
Jag har nyligen byggt ett av era 2 plan hus där jag uppgraderade till golvärme i plattan(Färdigt sep 07).
Några frågor på dettta.

Ni använder ju fresh 90 som tilluftsventiler som standard, åtminstånde har jag det i huset.
Om man då uppgraderar från radiatorer till golvärme på bottenplanet så borde ni då även bytta tilluftssventiler.
För om man pratar med tillverkaren (Fresh) så rekomenderar dom ju inte att man anväder Fresh 90 utan Fresh TL-F i läplig storlek.
Och på övervåningen så bör ventilen monteras ovan radiator man följer deras anvisning och inte brevid föstret som ni monterar dem.

Tacksam för svar.
Jocke
 
Det här var ju intressant vi har också fresh90 ventiler med golvvärme
 
Har samma lösning och försökte hitta info ang. detta.

På Fresh's hemsida kan man läsa följande i produktbladet för Fresh 90:
http://www.fresh.se/p71973/files/F90-198.pdf

"Fresh 90 går utmärkt att använda vid golvvärme tack vare sin unika konstruktion av luftöppningarna."


Att ventilerna hamnar bredvid fönstret beror nog dels på att det oftast sitter en bärlina ovan fönstret och att det således ej finns plats att montera ventilen där. Och eftersom frugan har panelgardiner istället för kappor är det lättare att dölja ventilen bakom gardinen... :D
 
Enligt dialog med Fresh så är det inget konstigt i att använda Fresh 90 även om man har golvvärme.

Varför vi väljer att sätta våra ventiler brevid fönstret är helt enkelt vår konstruktion som gör det mest lämpligt att placera dom där. Även här har vi förankrat detta med Fresch.


Magnus Brusefält
Myresjöhus marknadsavdelning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.