Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det förklarar din frustration!

Staffan
Där kom Freud ... jurister tror beteende definierades på 1800tal och vet inte vad epigenetik är
 
T
TT4F TT4F skrev:
Är det inte dags att på allvar inse att Takis/Byggarätt bara trollar. Jag skrev detta (inlägg #286) för länge sedan och blev sedan osäker. Nu är jag dock säker igen.

Tippar att det är ett par kompisar som bara vill se hur länge, och långt, de kan driva denna tråd.

Helt omöjligt att det finns två personer som på allvar tycker/skriver så osammanhängande och utan logik och röd tråd.

Snyggt Trollat - Ni kom nästan upp i 2600 inlägg
Vi försvarar gubben, var tror du jag får informationen ifrån.?
 
  • Haha
  • Gilla
byggarätt och 1 till
  • Laddar…
P
B byggarätt skrev:
Ja inte begränsad juridik men begränsad av juridik det är en ram begränsad av juridik!
Lixtalet på den texten är svårare än vad tom jurister brukar kunna knyckla till
Jag gissade att det var nåt sånt du menade, men du borde ha skrivit "begränsande ram av juridik" istället för "begränsade ram av juridik" för att vara helt tydlig.

/Messerschmitter
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
T
P pmd skrev:
Förklaring till varför har getts flera gånger i den här tråden.
Frågan har ställt fler gånger.
 
SarB
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det förklarar din frustration!

Staffan
Så mycket som klarnar angående byggarätt och Takläggare nu!
Rent spontant; ni tycker att man ska tänka utanför boxen, inte begränsa sig till kön och ni har ju fruktansvärt mycket gemensamt ändå! Just go for it! <3
 
T
B byggarätt skrev:
Ja Staffan använder ordet asymptomatisk som du och jag använder och... så Staffan ger sig inte ens efter förklaring utan bara en cirkelreferens till Staffans egen text hjälper
Därför jag använde han som exempel, skulle det fungera så behövdes en sådan personlighet, han återkom även till nästa.:D
 
  • Gilla
byggarätt
  • Laddar…
Skärmdump av Facebook-inlägg om skillnaden mellan bostadsrätt och bostadsrättföreningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ännu en språk polis! :surprised:

För att bo rätt måste man bygga rätt?
 
  • Gilla
SarB
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag gissade att det var nåt sånt du menade, men du borde ha skrivit "begränsande ram av juridik" istället för "begränsade ram av juridik" för att vara helt tydlig.

/Messerschmitter
Du har fel jag syftade inte på juridiken utan ramen som i sin tur syftade på juridiken... som sagt du begriper inte heller saker utanför ramen
 
SarB
B byggarätt skrev:
Du har fel jag syftade inte på juridiken utan ramen som i sin tur syftade på juridiken... som sagt du begriper inte heller saker utanför ramen
Du förklarade det bra när du förklarade det sedan. Inte begränsad juridik, utan begränsad av juridik.

Vi alla är begränsade i våra tankar på något vis, du likväl som jag. Mitt tänk och sätt att resonera begränsas absolut av juridik ibland. Här har det inte varit ett problem eftersom de flesta utom duhar diskuterat juridik.
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Så mycket som klarnar angående byggarätt och Takläggare nu!
Rent spontant; ni tycker att man ska tänka utanför boxen, inte begränsa sig till kön och ni har ju fruktansvärt mycket gemensamt ändå! Just go for it! <3
Först tänka utanför boxen det måste man med dementa...
Sedan måste man låta bli tänka i mönster...
Det måste man med äldre
Man måste klara höra och säga liknande saker gång efter gång... men försöka variera episodiska minnet

Då kan man förstå hur människor med demens fungerar och få en fungerande riktigt trevlig samvaro med en avslutad korrekt affär
 
SarB
B byggarätt skrev:
Först tänka utanför boxen det måste man med dementa...
Sedan måste man låta bli tänka i mönster...
Det måste man med äldre
Man måste klara höra och säga liknande saker gång efter gång... men försöka variera episodiska minnet

Då kan man förstå hur människor med demens fungerar och få en fungerande riktigt trevlig samvaro med en avslutad korrekt affär
Vi vet inte om Esbjörn är dement. Om du läste mitt långa inlägg där jag redogjorde för alla lagrum så var min slutsats just att avtalet bör vara ogiltigt om han är dement. Men ingen av oss har minsta aning om det som sagt.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Du förklarade det bra när du förklarade det sedan. Inte begränsad juridik, utan begränsad av juridik.

Vi alla är begränsade i våra tankar på något vis, du likväl som jag. Mitt tänk och sätt att resonera begränsas absolut av juridik ibland. Här har det inte varit ett problem eftersom de flesta utom duhar diskuterat juridik.
Ja men du inser detta nu så din begränsning kommer leda till att du ändå avbryter köpet men med juridisk hänvisning att Esbjörn faktiskt inte är tillräckligt medveten för att sälja
I mitt fall så kunde jag medverkat till att göra om köpet på ett för en dement fullt ut värdigt sätt
 
SarB
B byggarätt skrev:
Ja men du inser detta nu så din begränsning kommer leda till att du ändå avbryter köpet men med juridisk hänvisning att Esbjörn faktiskt inte är tillräckligt medveten för att sälja
I mitt fall så kunde jag medverkat till att göra om köpet på ett för en dement fullt ut värdigt sätt
Men om han faktiskt är dement, hur avgör du om försäljning bör ske eller inte? Vi får ju då utgå ifrån att han inte riktigt är i skick att fatta det beslutet själv?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Men om han faktiskt är dement, hur avgör du om försäljning bör ske eller inte? Vi får ju då utgå ifrån att han inte riktigt är i skick att fatta det beslutet själv?
Det har och gör med hur korttidsminnet fungerar i förhållande till det episodiska minnet
Takläggaren har nämnt detta men mycket kryptiskt
Då går det att nå ett repeterbart beslut och med känslomässigt bra resultat
 
T
SarB SarB skrev:
Du förklarade det bra när du förklarade det sedan. Inte begränsad juridik, utan begränsad av juridik.

Vi alla är begränsade i våra tankar på något vis, du likväl som jag. Mitt tänk och sätt att resonera begränsas absolut av juridik ibland. Här har det inte varit ett problem eftersom de flesta utom duhar diskuterat juridik.
Du begränsas även i bedömningen av omständigheter. ett vanligt beteende runt Växjö , körde runt där för 2 år sedan, flesta skyltar hänvisa vägen ut ur stan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.