@Pysslarn du får gärna skicka men separat tråd på fog behövs nog inte, det diskuteras redan flitigt i denna tråden. https://www.festoolownersgroup.com/...another)-domino-500-jig-design-inputquestion/

Många har skrivit liknande i kommentarerna till deras youtubefilm. Jag känner mig inte ekonomiskt bestulen, utan patent har jag ingen anledning till det. Dock tycker jag de såklart borde creddat mig. Har dock läst i annan kommentar till min youtubefilm att företagens advokater avråder från det, då man isåfall erkänner att man inte själv uppfunnit prylen o kan hamna i trubbel.

För min skull behövs det egentligen inte mer då jag personligen anser slaget vunnet, alla vet var den här prylen kommer ifrån, men de kan gott få lite skit till. Tveksam om du får svar från dom då jag inte fått det på mitt mail:)
 
  • Gilla
Lime113 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Nu är jag ingen expert på patent, snarare långt ifrån, men då du redan visat upp jiggen på FOG och Youtube borde det vara svårt att patentera den så vad skulle advokaterna vara rädda för?
Vet ju hur mycket vi krånglade med NDAn och någon tidig patentansökan för att våga testa produkterna i fält förut på jobbet.

Sen tror jag få förstår hur mycket patent kostar, speciellt på upphällningen :surprised:
 
Ola
Följer ett forum som heter sawmillcreek det är diskussioner om din jigg där med.
Mvh
Jonas
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Sen tror jag få förstår hur mycket patent kostar, speciellt på upphällningen :surprised:
Jag har några patent via jobbet o har varit igenom proceduren ett par gånger o finns ju inte en chans att en liten ensamsnickare har råd med en sådan operation. Kostar ju extra för varje världsdel där patentet ska gälla också. Så jag håller med, de som skriver "hoppas han hade patent" i kommentarerna vet nog inte riktigt vad de talar om.
 
Redigerat:
  • Gilla
Lime113 och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Jag har några patent via jobbet o har varit igenom proceduren ett par gånger o finns ju inte en chans att en liten ensamsnickare har råd med en sådan operation. Kostar ju extra för varje världsdel där patentet ska gälla också. Så jag håller med, de som skriver "hoppas han hade patent" i kommentarerna vet nog inte riktigt vad de talar om.
Vi tror ju att du är rik som ett troll ;)

Nä, mer seriöst. Man får väl hoppas att potentiella köpare gör lite research, ser det för vad det är och sen 'röstar med plånboken'.

Tyvärr känns det som att folk inte gör så utan istället rusar efter det billigaste eller det som görs mest reklam för.. (kolla bara på vårt eget beteende i tips/Lidl/vad har jag köpt-trådarna) (säger jag som strax ska posta mitt senaste traderainköp)
 
  • Älska
Pysslarn
  • Laddar…
richardtenggren
Frustrator Frustrator skrev:
Tyvärr känns det som att folk inte gör så utan istället rusar efter det billigaste eller det som görs mest reklam för.. (kolla bara på vårt eget beteende i tips/Lidl/vad har jag köpt-trådarna) (säger jag som strax ska posta mitt senaste traderainköp)
Prata för dig själv ;)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Prata för dig själv ;)
Är ju det jag gör.
Eller kanske Pratar till mig själv ;)
 
  • Gilla
Gøffe och 1 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Är det mina ögon som har öppnats eller har behovet av dominojiggar exploderar?

[länk]
Utan anhåll varken i fronten eller sidorna skulle jag knappt kalla det där en dominojigg men visst, ganska fiffig pryl för höjdinställning.
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
Sådär nånting, då har man hastigt o lustigt två Dominojiggar:). Inga större överraskningar designmässigt men Veritas variant va lite större än jag föreställt mig.
Två olika träbearbetningsjiggar för Domino-fogar, en större Veritas och en mindre, på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
jackt och 7 till
  • Laddar…
Känns stort. Minns när jag pluggade maskinteknik, då hade man Ny Teknik gratis hemskickad o när jag bläddrade i den tänkte jag ofta "dom där seriösa gubbarna är dom riktiga ingenjörerna, dom som har koll på saker". Även om skolan klarades bra så la jag o mina kompisar mer energi på att festa och jag trodde aldrig jag skulle bli en av dom där "riktiga ingenjörerna".

Det blev jag inte heller😂. Men man kan tydligen snickra sig in i tidningen också.

Man leende i verkstad bredvid träbearbetningsjigg med artikeltext från Ny Teknik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
JSten och 16 till
  • Laddar…
Najs! Synd bara att NyTeknik numera mer har drag av kvällstidning :)
 
Det finns definitivt de med fin examen som är mindre ”riktig ingenjör” än vad du är.
 
  • Gilla
  • Älska
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
phl phl skrev:
Najs! Synd bara att NyTeknik numera mer har drag av kvällstidning :)
Haha, han skulle alltså bara få vara glad i 2 minuter? 😂
 
  • Haha
Pysslarn
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Känns stort. Minns när jag pluggade maskinteknik, då hade man Ny Teknik gratis hemskickad o när jag bläddrade i den tänkte jag ofta "dom där seriösa gubbarna är dom riktiga ingenjörerna, dom som har koll på saker". Även om skolan klarades bra så la jag o mina kompisar mer energi på att festa och jag trodde aldrig jag skulle bli en av dom där "riktiga ingenjörerna".

Det blev jag inte heller😂. Men man kan tydligen snickra sig in i tidningen också.

[bild]
Väl förunnat Ola!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.