har kollat upp vad allt går till.

1. Spishäll
2.ugn och micro
3 kyl/frys i kök, takbelysning och vägguttag i vardagsrum , andra delen av hallen(takbelysning) och toalett takbelysning och belysning badrumsskåp.
4. tom
5. Första del av hall: tekbelysning och 1 vägguttag, takbelysning kök, diskmaskin, köksfläkt, 1 vägguttag, 2 vägguttag i sovrum.

på gruppshemat står det på vänster sida : märkström och ledararea mm2. Vad innebär detta och vad ska det stå på dessa?
 
tommib
Tja, det ska stå de sakerna som rubrikerna antyder. Om du inte vet vad det betyder, skriv ingenting.


Ledararea vet jag inte hur jag kan förklara tydligare. Märkström är den ström, vanligen 10 A, som gruppledningen är avsedd för och därmed avsäkrad med.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Nä det är nog klurigt att veta ledararea för en oinvigd. Jag tycker du kan lämna det tomt där om du inte vet. En elektriker tar reda på det vid inspektion.

Märkström, In kan du bara titta på dvärgbrytaren för varje gruppledning och notera vad det står tryckt på den.
 
  • Gilla
boolsson1992
  • Laddar…
tommib
Fast jag tror att det är bättre att lämna det tomt också om man inte har hundra procent koll på gruppens dimensionering. Den som behöver informationen är kapabel att ta reda på den själv och alla andra har exakt noll nytta av uppgiften.
 
  • Gilla
boolsson1992 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.