Alfredo Alfredo skrev:
Råkar citera dig men riktat till många flera!

Ni är ett antal som mer eller mindre frekvent använder termen "elbilshatare" och jag måste bara fråga hur ni kan tro att någon kan hata elbilar? Jag har några gånger skrivit att elbil inte är aktuellt för mig eftersom jag inte kan ladda hemma och inte har någon som helst tanke på att lägga tid eller energi på laddning på annan (publik) plats.

Vissa verkar tro att det betyder att jag hatar elbilar. Hur kan någon tro det? För mig är det helt befängt att man skulle kunna känna hat mot en viss typ av bil beroende på vad motorn drivs av och jag förstår inte varför någon skulle göra det.

Jag har aldrig ägt en häst. Jag skulle ha väldigt svårt att tänka mig att köpa en häst. Det skulle vara svårt att få hästen att rymmas i hissen och jag har heller inget lämpligt rum för hästen i bostaden. Nu vet jag egentligen inte speciellt mycket om hästar men jag känner ändå att en häst nog inte är något för mig.

Tror ni nu att jag hatar hästar?
Varför tror du att folk tror saker?
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Rejäl
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vi både ser och diskuterar det. Men din trovärdighet faller ju ganska mycket när du kommer med svepande generaliseringar om att andra ljuger samtidigt som du aldrig går i svaromål när någon bryter ned och förklarar de faktiska omständigheterna i det trams du sprider.

Jag tror, utan att vara förmäten, att det jag skriver har större påverkan på elbilsetableringen än det du skriver. Men jag tror också att bådas vår påverkan är försumbar.
Har du behov att blåsa upp dig? och tro att du är värd mer än andra eller att dina åsikter är på något sätt bättre än andras..
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag använder normalt inte ordet elbilshatare.
Ja du var den senaste jag råkade se som använt ordet så tyvärr fick du kanske lite orättvist representera gruppen "ordet elbilshataranvändare". Jag försökte i alla fall vara tydlig med att det inte var dig specifikt jag frågade.
 
  • Gilla
CM1234 och 2 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
"Av tre bärningsfirmor som SVT Nyheter varit i kontakt med och som arbetade på E6 i norra Halland under snövädret säger två att de inte upplevde elbilarna som ett stort problem.
Sen kan man ju diskutera om en bärgare anser att bilar som behöver bärgas är problem eller ej. Den största problembilen för en bärgare är väl den som aldrig behöver bärgas :)

På nästa plats kommer väl bilar som ofta behöver bärgas men som skapar mycket merarbete av någon anledning som inte går att ta betalt för. Men bilar man bara kan hissa upp på flaket och köra till verkstad, alternativt ge starthjälp och fakturera borde vara prima business!
 
Rejäl Rejäl skrev:
Har du behov att blåsa upp dig?
Det låter jag andra bedöma, men du är nog inte ensam om att tycka det, det kan vi vara eniga om.
Rejäl Rejäl skrev:
tro att du är värd mer än andra
Nej.
Rejäl Rejäl skrev:
eller att dina åsikter är på något sätt bättre än andras..
Ja, annars skulle jag ju ändrat dem.
 
  • Haha
  • Gilla
Fairlane och 6 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Alfredo Alfredo skrev:
Råkar citera dig men riktat till många flera!

Ni är ett antal som mer eller mindre frekvent använder termen "elbilshatare" och jag måste bara fråga hur ni kan tro att någon kan hata elbilar? Jag har några gånger skrivit att elbil inte är aktuellt för mig eftersom jag inte kan ladda hemma och inte har någon som helst tanke på att lägga tid eller energi på laddning på annan (publik) plats.

Vissa verkar tro att det betyder att jag hatar elbilar. Hur kan någon tro det? För mig är det helt befängt att man skulle kunna känna hat mot en viss typ av bil beroende på vad motorn drivs av och jag förstår inte varför någon skulle göra det.

Jag har aldrig ägt en häst. Jag skulle ha väldigt svårt att tänka mig att köpa en häst. Det skulle vara svårt att få hästen att rymmas i hissen och jag har heller inget lämpligt rum för hästen i bostaden. Nu vet jag egentligen inte speciellt mycket om hästar men jag känner ändå att en häst nog inte är något för mig.

Tror ni nu att jag hatar hästar?
Nej det tror jag inte och de argument du presenterar är fullt valida. Det som triggar mig är när någon säger att ”det är hökaos”, eller att ”hästar går inte att använda för att resa 200 mil utan att stanna”, då är man bara ute efter att misskreditera hästar.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Rejäl
Misskrediterar man hästar om man anser att dom ska färdas 200 mil utan att stanna🤔
Tror någ att detta går under vanskötsel i så fall samt definitivt djurplågeri…
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
eller att ”hästar går inte att använda för att resa 200 mil utan att stanna”, då är man bara ute efter att misskreditera hästar.
Fast om jag säger att cykeln får vara kvar hemma och jag väljer flyg när jag ska till Bangkok tror jag få tolkar det som att mitt syfte är att misskreditera cyklar. Intressant att åsikter om bilar väcker såna känslor. 😉
 
  • Gilla
  • Älska
CM1234 och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Alfredo Alfredo skrev:
Fast om jag säger att cykeln får vara kvar hemma och jag väljer flyg när jag ska till Bangkok tror jag få tolkar det som att mitt syfte är att misskreditera cyklar. Intressant att åsikter om bilar väcker såna känslor. 😉
Haha, jo det håller jag med om, men tycker du är lite hård nu som jämför flygplan vs cykel med ICE vs elbil, så illa är det inte 😂
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Rejäl Rejäl skrev:
Misskrediterar man hästar om man anser att dom ska färdas 200 mil utan att stanna🤔
Tror någ att detta går under vanskötsel i så fall samt definitivt djurplågeri…
Enkel teckning av en person med texten "joke" över huvudet, pekpil riktad åt höger, text "you".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Råkar citera dig men riktat till många flera!

Ni är ett antal som mer eller mindre frekvent använder termen "elbilshatare" och jag måste bara fråga hur ni kan tro att någon kan hata elbilar? Jag har några gånger skrivit att elbil inte är aktuellt för mig eftersom jag inte kan ladda hemma och inte har någon som helst tanke på att lägga tid eller energi på laddning på annan (publik) plats.

Vissa verkar tro att det betyder att jag hatar elbilar. Hur kan någon tro det? För mig är det helt befängt att man skulle kunna känna hat mot en viss typ av bil beroende på vad motorn drivs av och jag förstår inte varför någon skulle göra det.

Jag har aldrig ägt en häst. Jag skulle ha väldigt svårt att tänka mig att köpa en häst. Det skulle vara svårt att få hästen att rymmas i hissen och jag har heller inget lämpligt rum för hästen i bostaden. Nu vet jag egentligen inte speciellt mycket om hästar men jag känner ändå att en häst nog inte är något för mig.

Tror ni nu att jag hatar hästar?
En snabb sökning på forumet ger att ordet elbilshatare använts 7 gånger på hela byggahus.se varav 5 i denna diskussion.

Antingen så använder jag sökfunktionen fel eller också används begreppet inte alls så frekvent som du uppfattar det? Vilka "många fler" som använder ordet mer eller mindre frekvent riktar du dig till?

Forumdiskussion om termen "elbilshatare", innehåller olika åsikter, daterat januari 2024.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Rejäl
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Enig, elbilshatet är stort där ute.
Kan ju vara bra o ta med han som tog upp det idag😇😉
K Krille4 skrev:
En snabb sökning på forumet ger att ordet elbilshatare använts 7 gånger på hela byggahus.se varav 5 i denna diskussion.

Antingen så använder jag sökfunktionen fel eller också används begreppet inte alls så frekvent som du uppfattar det?

[bild]
Återigen är du inte trovärdig och visar att du inte har koll..

Detta trots att du har likat inlägget😂
 
  • Haha
Krille4
  • Laddar…
Rejäl Rejäl skrev:
Kan ju vara bra o ta med han som tog upp det idag😇😉

Återigen är du inte trovärdig och visar att du inte har koll…
Din läsförmåga är inte på topp va? Läs igen, fundera på vad som är skrivet och återkom sedan igen.

Frågan gällde alltså påståendet att ordet elbilshatare användes mer eller mindre frekvent av många.

Du ligger på topplistan med en gång😉

EDIT: Söker jag på elbilshatet för jag upp ytterligare en träff på hela forumet någonsin...

/Krille
 
Rejäl
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
[bild]
Du får löra dig som andra gör när dom skämtar att lägga in tecken för det då du annars är så allvarlig av dig i denna frågan😉
 
JanneJanne123
Rejäl Rejäl skrev:
Kan ju vara bra o ta med han som tog upp det idag😇😉

Återigen är du inte trovärdig och visar att du inte har koll..

Detta trots att du har likat inlägget😂
Att det finns ett hat mot elbilar där ute hävdar jag är fakta. Titta som sagt under valfri annons/artikel på Facebook som ens nämner elbilar i en bisats så är folk där och spyr ur sig massa oinformerat skitsnack. Allt från vilken sexuell läggning man har om man kör elbil till att elbilar självantänder så fort de parkeras.

Elbilshatare är de personer jag refererar till ovan, jag anser inte @Alfredo vara en av dessa.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.