En till, glömde retuschera plåten. Kanske dumt att hänga ut folk som är rädda om sina klenoder.
Svart sportbil parkerad diagonalt i två parkeringsrutor, dagtid, molnig himmel, öppen parkeringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
richardtenggren och 3 till
  • Laddar…
hsd
Är det farthinder som trycker in den 🙄
 
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
En till, glömde retuschera plåten. Kanske dumt att hänga ut folk som är rädda om sina klenoder.
[bild]
Jag vet inte...men när ägare till "dyra och fina" bilar ställer sig lite tvärs över säger det nog mig mer om "vanligt folk" än om ägarna till fina bilar. Mest beklämmande är folk som inte kan fostra sina barn till att vara rädda om andras egendom.
 
  • Gilla
  • Älska
richardtenggren och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Den snackar väl PCL och PostScript så det är väl rätt lugnt. Men hur gör du med toner och trumma? Har du ett storlager där också?
Det var inte 4 utan 4200 och 4300 jag hade. Nej, har inget lager av det men tonern finns fortfarande att köpa billigt. Kanske ska köpa en eller två toners. Skriver inte ut så mycket så har bara köpt en enda ny kasett hittils. Kollade precis Amazon, 1000 spänn för 3 pack toner som har 18.000 sidor (5%). Ska nog banne mig beställa en sån så får jag dras med min HP tills jag dör! 54.000 sidor. Skriver jag i snitt 5 sidor per dag så räcker det isåfall 30 år. :D Sen har jag en HP ColorLaserJet Pro 400 som funkar rätt bra också. Tyvärr har jag en 4300 och två 4200 och de ser lika ut men är inte internt helt utbytbara. Men jag kan säkert ha dem som reservdelar till varandra. Min första laser var en HP LaserJet som jag tror hette 4 nånting (Edit 5L), med bara parallellport, hemmaprinter som jag köpte ny... Höll många år. Den riktiga "4an" hade vi både när jag pluggade och på jobbet, var nog riktiga slitvargar för de verkade hänga med ruggigt länge. Jag köpte min 4300 begagnad då de fortfarande fanns i drift på jobbet för mer än 10 år sen just för att de verkade vara så otroligt robusta.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
RoTe
Fotografen Fotografen skrev:
Jag vet inte...men när ägare till "dyra och fina" bilar ställer sig lite tvärs över säger det nog mig mer om "vanligt folk" än om ägarna till fina bilar. Mest beklämmande är folk som inte kan fostra sina barn till att vara rädda om andras egendom.
Idag är det barnen som bestämmer över dom vuxna.
När jag var liten, på 80-talet, fick jag absolut inte öppna en bildörr själv, aldrig! Barnlås var inte uppfunnet på bilarna vi hade då.
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Verkar som om vi är i ungefär samma ålder då. Min far hade tvådörrarsbil, dörr hölls av vuxen hand och urklivade skedde under förmaningar vid trängsel, 70-tal.
 
  • Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
Ett lite gaaaaahh för parkeringar som inte anpassat sina rutor för dagens SUV och gör det lättare att få/orsaka skador. Men det kommer kanske framöver…
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ja det är j-vligt tröttsamt när det gått så långt att man omsorgsfullt väljer en plats längst bort på parkeringen med minst en ledig ruta imellan för att undvika skador. Tror du inte ändå att det härom året kom en förarlös bil rullande från andra änden parkeringen med kollisionskurs mot min bil. Tur att jag stod i närheten och kunde få stopp på den 😮
Ja, man har slutat förundras. Brukar normalt parkera långt bort också och eller ställa mig delvis utanför rutan för att ha mera plats.

Idag skulle jag bara in en snabbsväng på IKEA och de har dessutom bredare rutor. När jag kommer tillbaks håller de två ärkenötterna från intelligensreserven på att försöka packa in en bordsskiva i en liten Opel och har först ställt den mellan bilarna och drar sen upp dörren i min dörr. Det blev ett uppfostrande samtal med dessa yngre förmågor….
 
Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Ett lite gaaaaahh för parkeringar som inte anpassat sina rutor för dagens SUV och gör det lättare att få/orsaka skador. Men det kommer kanske framöver…
Tycker också vissa rutor är på tok för små, både korta och smala, åker man en tvådörrars bil med relativt långa dörrar så får man åla sig ut
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Kan bara tänka mig hur diskussionerna på ett forum som lagatander.se där amatörer ska laga sina egna tänder skulle bli om det liknande byggahus-forumet 😂😂😂
galento galento skrev:
GAAAAHHHH hade just beställt bestid så tändes abs och antisladd . Men en skitgrej egentligen , verkstan får kolla.
Bessa först utifall det blir mer, sen får verkstaden släcka 2orna. GGAAAAAAHHH för att du inte tänkte på det själv ;-)
 
Lill72 Lill72 skrev:
Tycker också vissa rutor är på tok för små, både korta och smala, åker man en tvådörrars bil med relativt långa dörrar så får man åla sig ut
Jo, små rutor är också ett problem.
 
Maria T
@FredrikR
Skulle lätt platsa i den där tråden om saker vi glömt bort att de funnits, eller "händelser" då förstås.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
GAAAAAAAAAAAH trodde jag hade kabel till nya badrumsfläkten liggandes men det är ju EKRK GAAAAAAAAAAHHHHH
 
richardtenggren
Fotografen Fotografen skrev:
Jag vet inte...men när ägare till "dyra och fina" bilar ställer sig lite tvärs över säger det nog mig mer om "vanligt folk" än om ägarna till fina bilar. Mest beklämmande är folk som inte kan fostra sina barn till att vara rädda om andras egendom.
Min kompis som har några Porschar i familjen säger att folk brukar respektera dessa mer än när han åkt dyr Audi typ :)

Jag lider av parkeringsfobi! Parkerar alltid längst bort och gärna på två rutor. Hatar när folk låter deras barn leka runt bilarna...
Mina barn får inte öppna bildörrarna själva, även fast jag är 90-talist och så sitter de utan skor i bilen 🤓
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Min kompis som har några Porschar i familjen säger att folk brukar respektera dessa mer än när han åkt dyr Audi typ :)

Jag lider av parkeringsfobi! Parkerar alltid längst bort och gärna på två rutor. Hatar när folk låter deras barn leka runt bilarna...
Mina barn får inte öppna bildörrarna själva, även fast jag är 90-talist och så sitter de utan skor i bilen 🤓
Visst märker man skillnad beroende på vilken bil man har precis som du säger och nåde den som kliver på tröskeln när de går in i bilen 😆
 
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.