Tack! Hittade en sån tejp, i ny förpackning, som jag har i mitt relativt välsorterade hem! (Nåja!)
Tejpen kommer förmodligen från min far... och är, precis som min far, lite till åren kommen...
Men river man försiktigt går det bra!

Men!
Den blåa tejpen fastnar inte på den blåa tejpen...!! Ha ! Skymda, skynda, skynda, medan det sitter uppe!!
Bra att du kunde hjälpa med detta! Det glädjer mig!


Badrum under renovering, toalett täckt med plast, kakel, ej färdigmålad vägg, osammanhängande inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Renovering badrum, blå tejp, kaklade väggar, toalett, plastskydd, ojämn vägg, brunt golv, taklampan synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Renoveringsprojekt: dörröppning med plast och målartejp, skyddad kaklad vägg och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Nästan all färg är kvar!
Jag blandade i 8 dl vatten till den första litern men när jag målat färdigt med grundfärgen är mer än hälften av den delvis späda färgen kvar... från den första burken! Jag köpte två!?

Badrummet är trångt, varmt, fuktig och allmänt svår-jobbat när den blåa tejpen inte fäster på den blåa tejpen! Nästa gång ska jag tejpa upp plasten först, med 8-10 mm marginal.... för att sen tejpa ordentligt i skarven!

Värdelöst! Ha! Så.... nu dags för täckfärgen.

Ursäkta för dåliga bilder, men dessa lampor är inte för digital fotografering! Det blir "fartränder" av frekvenserna...!!

Målningsmaterial på täckt golv: hink, färg, pensel, mätbägare, borrmaskin med visp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


"Propellern" och slickepotten måste vara målarens bästa vän! :)

Renovering pågår, grå vägg, blå tejp, oskyddade eluttag, delvis täckt kakel, skyddsplast, oavslutad inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mörkt rum med stege, stol, golvtäckning, renovering eller målararbeten pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Denna obefintliga känslan av närvaro illustrerar bilderna mycket trovärdig!
 
Så! Två vändor i taket och tre vändor på väggen och knappt hälften av färgen, 4 liter, kvar...
En dusch, det är därför draperiet är blött , samt ett diskutabelt stänkskydd mot väggen...

I morgon åker jag till Biltema och tittar efter skruv av mässing till tröskeln och nåt att olja in tröskeln med!

Enkelt badrum med vit duschdraperi, kaklad vägg, dusch, badprodukter och vitmålad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett enkelt badrum med spegel, handfat, tvål, och badkar med draperi. Klinkergolv och väggar med vita kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inget märkvärdigt badrum... men jag är inte riktigt färdig ännu! Bättre ska det bli! Får se om det går att ta bild av dessa förbättringar. Det är ju så trångt...
 
  • Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.