Ojojo känns som att det helt plötsligt börjar ställas krav på att mäklaren faktiskt ska göra ett jobb för sina slantar =) Bra att det börjar tas lite i örat då det känns som det varit allt för stor fokus på rekordpriser och för lite på kvalitet i tjänsten de anlitas för att tillföra, då alla brister ursäktas med att de bara går på säljarens uppgifter och ofta inte vet mer än vad som står kortfattat i pappren.
 
  • Gilla
Zlatje och 8 till
  • Laddar…
Tänk... han måste nästan jobba för köparen....
stackaren....
Stoppa varningarna. Mäklare ska inte behöva hålla sig till regler och lagar...

obs kan innehålla vissa spår av ironi
 
  • Gilla
  • Haha
Zlatje och 6 till
  • Laddar…
B
Undrar vad det egentligen stod i besiktningsprotokollet. Det är ju lite extra anmärkningsvärt om de inte tydligt varnar för riskkonstruktionen där.

Jag menar inte att mäklaren ska frias, jag är bara lite förvånad över att besiktningsmannen verkar klara sig utan kritik.
 
Düsseldorff
B BSOD skrev:
Undrar vad det egentligen stod i besiktningsprotokollet. Det är ju lite extra anmärkningsvärt om de inte tydligt varnar för riskkonstruktionen där.

Jag menar inte att mäklaren ska frias, jag är bara lite förvånad över att besiktningsmannen verkar klara sig utan kritik.
Fastighetsmäklarinspektionen utövar väl inte tillsyn över besiktningsmän?
 
Det stod ju rätt i protokollet men verkar dock som man inte valt att använda den tekniska termen vilket antaget skulle få fler att reagera. ”I besiktningsprotokollet står det att fasaden består av puts utanpå cellplast och trästomme. I marknadsföringsmaterialet står det att den består av trä och puts.”
 
Ja äntligen börjar även gemene man hata denna cellplast.
 
Ska mäklaren behöva bli byggnadsingenjör också? Det bör väl ändå ligga på besiktningsmannen.
 
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Ska mäklaren behöva bli byggnadsingenjör också? Det bör väl ändå ligga på besiktningsmannen.
dags att mäklare är mer än en pappersvändare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.