Nissens Nissens skrev:
Jag tillhör de som är kritiska till ts inlägg, men det finns ingen anledning till att kalla medlemmar för idioter. Det får dig själv att komma i dålig dager…
Håller med till fullo, ångrade mig direkt när jag tryckte på skicka.

Ska inte beblanda mig i den här tråden framöver, tråden är ett oskick och borde raderas från forumet.
 
  • Gilla
kimse944
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Håller med till fullo, ångrade mig direkt när jag tryckte på skicka.
Man kan ju radera sitt inlägg om man ångrar sig...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Varning borde utfärdas på den som lagt ut varningen. Googla på namnet, så får ni se ett namn som dyker upp i de mest otrevliga sammanhang. Lurar husköpare (tidigare mäklare), anmäler tandläkare vårdcentral mm. Så inte så konstigt att han gör en varning.
 
Redigerat av moderator:
Nissens Nissens skrev:
Sedan kan man ju fundera på vad du är för en. Du kanske har intressen i detta också. Det är inte så trovärdigt med alla dessa inlägg från helt pinfärska konton…

Som helt ny medlem begär du dessutom att man skall ta bort tråden… jobbar du på Burman?
Tyvärr så jobbar jag inte där. Någon gång är man väl ny medlem och när man ser att ett bra företag får en massa skit som det inte ska, så måste man ju säga ifrån. Har själv sett en massa färdiga resultat från deras byggen och de är super. Jag tycker att schinkel ska ra bort den tråd han skapat av ren illvilja. Kolla vem han är istället
 
Nissens
T Teresa von Seth skrev:
Varning borde utfärdas på den som lagt ut varningen. Googla på namnet, så får ni se ett namn som dyker upp i de mest otrevliga sammanhang. Lurar husköpare (tidigare mäklare), anmäler tandläkare vårdcentral mm. Så inte så konstigt att han gör en varning.
Som sagt, vad har du själv för intressen i detta?

Hur kommer det sig att du öppnade ett nytt konto här för att skriva i tråden?
 
  • Gilla
sir_daniel och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag tillhör de som är kritiska till ts inlägg, men det finns ingen anledning till att kalla medlemmar för idioter. Det får dig själv att komma i dålig dager…
Ts inlägg är förmodligen avsett att vara provocerande. När man läser det får man intrycket att vem som helst kan råka ut för samma problem: man kommer ut till sitt fritidshus efter vinteruppehållet, och då visar det sig att någon annan också byggt ett hus där. Vid efterforskningar upptäcker man att det inte går att bli av med inkräktaren, och att denna dessutom har rätt att ta över den tomtmark där huset byggts. Allt med byggnadsnämndens/Länsstyrelsens positiva bifall.
 
useless useless skrev:
Man kan ju radera sitt inlägg om man ångrar sig...
Vad ska jag radera?

Det går att ändra också, eller?
 
D Danne824 skrev:
Vad ska jag radera?

Det går att ändra också, eller?
Om man ångrar sitt inägg så kan man ta bort det?
 
T Teresa von Seth skrev:
Varning borde utfärdas på den som lagt ut varningen. Googla på namnet, så får ni se ett namn som dyker upp i de mest otrevliga sammanhang. Lurar husköpare (tidigare mäklare), anmäler tandläkare vårdcentral mm. Så inte så konstigt att han gör en varning.
Vi vet inte om det är samma person som döljer sig bakom synonymen TS har.

Riktigt är att CVS var inblandad i väldigt tveksamma affärer på 90-talet där personen hade mäkleri och samtidigt utlåningsverksamhet där räntorna tangerade till ocker.

Blev anmäld väldigt många gånger och förlorade i rättssalen.

Jag vet inte om Byggahus kan bli anmälda för spridande av oriktiga och felaktiga uppgifter mot en specifikt namngett företag.

Men misstänker att det vore bra för forumet att denna tråd raderas.
 
  • Gilla
Teresa von Seth
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Jag vet inte om Byggahus kan bli anmälda för spridande av oriktiga och felaktiga uppgifter mot en specifikt namngett företag.

Men misstänker att det vore bra för forumet att denna tråd raderas.
Klart att inte BH kan vara ansvariga för vad TS skriver, anmäld kan man bli för vad som helst av vem som helst och det är inget att oroa sig för om man har 'rent mjöl i påsen'.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
T Teresa von Seth skrev:
Tyvärr så jobbar jag inte där. Någon gång är man väl ny medlem och när man ser att ett bra företag får en massa skit som det inte ska, så måste man ju säga ifrån. Har själv sett en massa färdiga resultat från deras byggen och de är super. Jag tycker att schinkel ska ra bort den tråd han skapat av ren illvilja. Kolla vem han är istället
fast du bor granne med byggaren
 
  • Haha
  • Gilla
sir_daniel och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Klart att inte BH kan vara ansvariga för vad TS skriver, anmäld kan man bli för vad som helst av vem som helst och det är inget att oroa sig för om man har 'rent mjöl i påsen'.
Tyvärr stämmer det inte vad du framhärdar,

Saxat från Lawline
"Det finns dock ett exempel i rättspraxis på förtal mot ett företag med följden att den som gjorde förtalet dömdes till brottet förtal (NJA 1950 s. 250). Omständigheterna var dock väldigt speciella, eftersom företagets namn förknippades starkt med företagets Vd då företagsnamnet innehåll Vd:s namn. Om det är så att någon smutskastar ett företag som förknippas med en person som styr företaget, så kan den som smutskastar företaget faktiskt dömas till brottet förtal."

Utgivare och administratör av en websida oavsett om det finns en erhållen utgivningsbevis på webbsidan och således få den grundlagskyddad eller om det inte finns utgivningsbevis kan sidan omfattas av lagen om elektroniska anslagtavlor och ska följa Tryckfrihetslagen (TF) kap 8, 1 §
Den som driver en sådan webbsida har vissa skyldigheter b.l.a. en uppsiktskyldighet, en skyldighet att hindra spridning av brottsliga meddelanden och en informationsskyldighet. Detta innebär att BH kontinuerligt måste kontrollera vad som skrivs i en chat och rensa ut otillbörliga meddelanden.
 
D Danne824 skrev:
Vi vet inte om det är samma person som döljer sig bakom synonymen TS har.

Riktigt är att CVS var inblandad i väldigt tveksamma affärer på 90-talet där personen hade mäkleri och samtidigt utlåningsverksamhet där räntorna tangerade till ocker.

Blev anmäld väldigt många gånger och förlorade i rättssalen.

Jag vet inte om Byggahus kan bli anmälda för spridande av oriktiga och felaktiga uppgifter mot en specifikt namngett företag.

Men misstänker att det vore bra för forumet att denna tråd raderas.
varför radera ? är du emot yttrandefrihet
 
Intressant tråd det här! Först har vi den adlige trådstartaren, och nu en adlig ny forummedlem som går till försvar för den troligen ofrälse byggentreprenör som påstås ha byggt ett nästan helt hus på TS mark (gods?).
 
  • Haha
  • Gilla
SnyggPer och 4 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
varför radera ? är du emot yttrandefrihet
Nej vad har du fått det ifrån?

Men är emot sådant som kan betraktas som brottsligt och utpekande av en specifik person och om handlingar som inte går att verifiera.

Är du för att peka ut personer med namn som är oskyldiga till ett påstått händelse som kanske inte har hänt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.