M MsTake skrev:
Ja parmesan/pecorino har ju mer kalorier än vispgrädde, äggula något mindre så nog rätt lika när det mixas så tvivlar inte på att du blev mätt:)
Precis.Man måste vara en riktigt stor man för att inte bli mätt av den där. :crysmile: Sosta är riktigt prisvärt. 195 spänn för antipasti och huvudrätt efter inflationskorrektionen (175 innan) och 100 kronor för vinpaket med två små glas. 200 för två stora glas för fredagarna :p Rekommenderas starkt!
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sosta är bäst äter lunch där minst en gång i veckan. Såhär såg det ut igår

[bild]
Varför har tallriken en yta sex gånnger större än maten?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det var förätten sedan var det varmrätt och dessert :crysmile:

[bild]

[bild]

Med joggingpass efter för att inte bli tjock :)
Jg noterar att förrätten intogs vid ett fyrkantigt bord och huvudrätten vid ett runt bord.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Varför har tallriken en yta sex gånnger större än maten?
Presentation

T Thomas_Blekinge skrev:
Jg noterar att förrätten intogs vid ett fyrkantigt bord och huvudrätten vid ett runt bord.
hmm?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det var förätten sedan var det varmrätt och dessert :crysmile:
Med joggingpass efter för att inte bli tjock :)
Ja men då så. Då blev det ju lite till så att man står sig...;)
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jg noterar att förrätten intogs vid ett fyrkantigt bord och huvudrätten vid ett runt bord.
Tror du behöver nya glasögon....
 
  • Haha
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag tycker det är mest sociologiskt intressant att det är just är millennialmän som låter som gamla repiga skivor som har hakat upp sig angående pastarätter. Det måste ha varit ett generationstrauma som deras föräldrar orsakade.

Som 70-talist känner jag att har man genomlidigt skolans stuvade makaroner, underliga klibbkokta jättespagetti och att vi dessutom har gjort köttfärsås-och-spagetti (med jättemorotsbitar sen 90-talet!) i styv konkurrens med snabbmakaroner och köttbullar (med ketchup!) till nationalrätt så är det liksom inte ens rimligt att koppla svensk husmanskost till italiensk matlagning. Inte ens carbonara, eller ska vi kalla det för karbonara för att förtydliga lite?

Men kanske är det detta som är traumat, att vi är så förbannat provinsiella och det skapar ångest hos de nu vuxna millennalmännen som vill fortsätta skopa i sig barndomens pasta?
Jag är också 70-talist, men jag är även något av en språkpolis och Italienfantast. Jag tycker att om man ska frångå originalrecept så är det helt okej, men då kan man kalla det något annat. Kan vi göra skillnad på pannbiff, Biff á la Lindström och Wallenbergare så borde det inte vara så svårt att skilja på Carbonara och bacon-och-gräddsås.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Blodsoppen
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Hålls i omslagspapper och äts med senap, enbart
Godare än originalet (y)
Så blev det(y)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Käkade en råraka igår på Mellow. Tog en bild för jag tyckte löjrommen var väl tilltagen med tanke på priset. 160 kronor


Råraka med generös portion av löjrom, gräddfil, rödlök och citron på dekorerad tallrik, vin och vatten i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mojjen och 7 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Käkade en råraka igår på Mellow. Tog en bild för jag tyckte löjrommen var väl tilltagen med tanke på priset. 160 kronor


[bild]
Klart prisvärt, nu blev jag sugen på löjrom :p
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Lär ju vara Vänernlöjrom. Självklart njutning ändå.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Lär ju vara Vänernlöjrom. Självklart njutning ändå.
Sant, det stod inte kalixlöjrom
 
Tacolunch i en pocket
En hand håller upp en fylld tortilla med en titt på insidan visande kyckling och sallad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
De har bytt löjrommen till sikrom på Pelle, nu är det finanskris!

Tallrik med råbiff toppad med sikrom, äggula, rödlök, gräslök, citron, serverad med gräddfil och mousserande vin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
  • Wow
cpalm och 5 till
  • Laddar…
Tidig sikrom när kornen fortfarande är fasta och små är väldig njutning! Nästan som löjromen :)

Edit: Jag brukar be om lite pepparot aparte.Testa!
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.