Hej! Jag har ett hemlarm, Domonial TH 6000 + som jag köpt med abonnemang från Sector Alarm tidigare men som nu är avslutat. Larmet fick jag alltså behålla men har ingen rätt till service längre. Mitt problem är att manövreringsenheten helt plötsligt visar på något fel. Lampa 2 blinkar rött, lampa tre lyser gult med ett fast sken och lampa 4 lyser rött med ett fast sken. Jag bytte batterier då jag trodde att det var det som var problemet men det hjälpte inte. Som jag tolkar det så finns det ett larm i minnet som man måste återställa genom att trycka in sin kod eller använda brickan ( jag har gjort båda) flera ggr tills larmet är återställt men det händer inget! Någon som varit med om samma problem?
 
  • Skärmdump av en manual för en larmpanel, visar funktioner och indikationslampor på svenska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av manual för larmanläggning som förklarar manöverpanelens fyra indikationslampor och aktiveringstillstånd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Min gissning är följande:

Lampa 2 blinkar för dett ligger ett sabotagelarm aktivt (Lampa 4),
Lampa 3 lyser för du sagt upp avtalet och nu troligen har sector alarm avslutat så de inte längre pratar med larmsystemet. Så troligen GSM/GPRS-fel.
Lampa 4, sabotagelarm aktivt. Någon larmenhet öppnad eller trasig, brukar sitta en fjäder till en knapp för att tex känna att locken är stängda, så ingen varit och pillat/saboterat.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
A Assassen skrev:
Min gissning är följande:

Lampa 2 blinkar för dett ligger ett sabotagelarm aktivt (Lampa 4),
Lampa 3 lyser för du sagt upp avtalet och nu troligen har sector alarm avslutat så de inte längre pratar med larmsystemet. Så troligen GSM/GPRS-fel.
Lampa 4, sabotagelarm aktivt. Någon larmenhet öppnad eller trasig, brukar sitta en fjäder till en knapp för att tex känna att locken är stängda, så ingen varit och pillat/saboterat.
Tack för svar! Vet du vad man kan göra om det är GSM/GPRS-fel?
 
Troligen aktivera abbonemanget mot sector alarm för att få bort det felet. Annars får du leva med att det lyser gult.
 
  • Gilla
Catharina Karlsson1
  • Laddar…
A Assassen skrev:
Troligen aktivera abbonemanget mot sector alarm för att få bort det felet. Annars får du leva med att det lyser gult.
Tack för dina svar, jag får kolla med dem.
 
C Catharina Karlsson1 skrev:
Tack för svar! Vet du vad man kan göra om det är GSM/GPRS-fel?
Hur är larmet tänkt att användas utan abonnemang? Utan GPRS får du ju inga aviseringar utan det kommer ju bara att tjuta hemma. Men det är ju alltid något i och för sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.