Exempel på några aktier jag haft i ca 20 år. Vitrolife har gjort mig rik! Men det är svårt att hitta guldkornen

Jag har lyckats pricka in Camurus och BioArtic också…flera 100% på 10år. Men har en miss…Xbrane -98%
 
  • Diagram som visar aktieutveckling för Vitrolife, Volvo A, Volvo B och Xvivo Perfusion med höga procentuella ökningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller faktiskt -99% 😂 Som tuuur var investerade jag lite, bara 20kkr som nu är typ noll
 
  • Skärmdump visar Xbrane Biopharma aktiekurs med marknadsvärde 167,56 och en utveckling sedan köp på -99,17%.
Farmor och farfar köpte Länsförsäkringar fastighetsfond till grabben från -01 och framåt varje jul och födelsedag, där har det varit svårslaget
Jag har mest missat, men jag lever på hoppet...
Har man inte sålt så har man väl inte förlorat? 😄
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
nino nino skrev:
Farmor och farfar köpte Länsförsäkringar fastighetsfond till grabben från -01 och framåt varje jul och födelsedag, där har det varit svårslaget
Jag har mest missat, men jag lever på hoppet...
Har man inte sålt så har man väl inte förlorat? 😄
Hur många % har den ökat?

Jag köpte Nordea Stratega 70 till barnen 2903, men den är nog (tror jag) lite under snitt typ 330%
 
Skärmavbild av fondöversikt för Länsförsäkringar Fastighetsfond A visande långsiktig avkastningsgraf och prestandastatistik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ljög lite såg jag

Graf över Länsförsäkringar Fastighetsfond A:s avkastning med en kraftig uppåtgående trend och data.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte svårslaget när man kollar fram till nu såg jag
 
nino nino skrev:
[bild]
Herregud! Sedan 2001??? Sjukt bra ju
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
Herregud! Sedan 2001??? Sjukt bra ju
Ändrade mig, men hade man varit med från början så
 
nino nino skrev:
Ändrade mig, men hade man varit med från början så
Oavsett, superbra utveckling! Grattis! De flesta fonder jag har har snittat 400-600%. Håller på att successivt flytta till ISK dock
 
Redigerat:
  • Gilla
nino
  • Laddar…
O
nino nino skrev:
[bild]
2012 sålde jag LF fastighetsfond för att köpa Africa Oil för ”det var en raket”!

Och raket var det allt!
Raket lyfter från uppskjutningsplattform, symboliserar hög avkastning på Africa Oil-investeringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Från och med det har jag alltid tjänat mer på mina indexfonder än mina aktieköp..
 
  • Gilla
  • Haha
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
Jo jag köpte lite Aoi men gick ur på plus minus tror jag.

Är fruktansvärt nöjd, och missnöjd, med köp av Saab på 314:-
Nöjd med utvecklingen men missnöjd med antalet som var 10st 😄
 
nino nino skrev:
Jo jag köpte lite Aoi men gick ur på plus minus tror jag.

Är fruktansvärt nöjd, och missnöjd, med köp av Saab på 314:-
Nöjd med utvecklingen men missnöjd med antalet som var 10st 😄
Visst är det sjukt svårt att vara nöjd oavsett? Hahaha. Jag är precis likandan, mina Vitrolife resulterade i vinst på miljon….men jag kan inte låta bli att tänka att OM jag hade köpt för en nolla till (högrisk dock..) hade jag varit ekonomiskt oberoende for life..istället för 1,5M - 15 M ? Det hade förändrat livet 😂
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hade bestämt mig för att sälja om det var 100% upp men sen tickar dom på så då blir det svårt att sälja
 
nino nino skrev:
Hade bestämt mig för att sälja om det var 100% upp men sen tickar dom på så då blir det svårt att sälja
Ja, någon vis person sade åt mig att en bra strategi kan vara att tex satsa 20kkr klumpar. När en investering gått upp till 40kkr, tar man ut de initiala 20kkr, och investerar i något annat. Risken med det är ju att efter 10 år är man på plus minus noll.
 
  • Gilla
Timm och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.