Jag anlitade en firma för byte utav mitt tak nu när allt var klart har jag sätt att några pannor har lyft i framkant där spåren är som överlappar mellan pannorna de ligger liksom inte helt an mot den andra pannan får det vara så är det
godkänt?
Närbild på ett svart tegeltak där en panna är lyft vid överlappningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det där skulle jag absolut reklamera.
 
Är det pannorna det är fel på eller monteringen utav dem? Har försökt rätta till men de faller liksom inte in i spåren
 
Taket är efter läktningen antagligen inte plant eller så ligger bärläkten inte parallellt. Är det ett relativt nytt hus är det inte acceptabelt. Är det ett gammalt hus borde frågan varit uppe till diskussion först. Oproffsigt hur som helst.
 
Har gammalt hus med samma fenomen. Bytte ut dom mot andra, verkade vara två olika fabrikat på pannorna. Kanske samma för dig
 
Huset byggt -75 och det är monier pannor. Ska snacka med firman får se va de säger
 
var det inte nytt tak? med nya takpannor?
 
Det är helt nya pannor. Vad menas med nytt tak? Huset är från 75 första gången pannorna byts ut.
 
Har du lyft på pannan och tittat efter så det inte ligger skräp i spåret eller att den glipande pannan är skadad?
 
Nu var takläggarna här och de har justerat in allt, så det blev bättre
 
  • Gilla
hus520
  • Laddar…
Hur justera dom in pannorna?
 
Staffans2000
Det blev bättre...
Men inte bra?
 
Man fick vicka lite lite och pannan föll på plats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.