Hej

Eftersöker tips om vart man kan köpa liknande fönster/glaspartier? Capitex.Datalager.DBFile.dbfile.aspx.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det ska inte vara för uterum utan för husväggen och kan vara med skjutdörrar.
 
Hej! Första inlägget:)
Om mitt öga inte luras är det en Velfac dörr och då med största sannolikhet även fönstret det med.
Kan annars rekommendera att titta på Traryds sortiment om du är intresserad av trä/trä , trä/alu skutpartier / fasta partier. Annars så möjliggör aluminium partier oftast mycket större glas utan att leverantören säger stopp. Lyft skjut partierna går att få i flera olika utföranden och snygga att bygga ihop med fasta partier. Se Schücos sortiment.

Hoppas det hjälpte.
 
  • Gilla
Messier1994 och 1 till
  • Laddar…
www.glasin.se har en del. De sålde tidigare Schuco men nu är det en egen variant de tillverkar själv, baserad på Shucos (+ en annan leverantörs) profiler. Tänkte själv köpa deras vikdörrar för fasad. Shuco hittar du också på Ryds glas och Elitfönster.

Halle.se har också en del intressanta partier.
 
  • Gilla
Messier1994 och 1 till
  • Laddar…
Tack, klart det hjälpte. Det var riktigt bra första inlägg.

Aluminium, motsvarar det förväntningar på bättre hållbarhet?
 
Moderna träpartier har en väldigt lång livslängd, speciellt om de är beklädda med aluminium. Man få en mycket 'varmare' känsla av trä, vilket kanske passar bättre i ett äldre hus. Aluminium partier har rakare linjer och passar enligt mig bättre i modernare sammanhang. Min erfarenhet är att aluminiumpartier är enklare att montera/ justera / reparera. Värt att tänka på är att träpartier kommer färdigglasade från fabrik, är det ett större parti kan det behövas kran, medans aluminiumpartier glasas i efterhand. Ett glasbyte i ett aluminiumparti brukar innebära obefintlig åverkan på partiet, medan träpartier lättare skadas . Bor du på en utsatt plats välj aluminium! Prata med din lokala ( större ) glasmästare de kan ge dig många goda råd.

Mvh fremax
 
  • Gilla
Marre L och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.