Hej.

Har nu en tid gått och kollat in FEIN Multimaster, och särskilt sen jag för några veckor sen hittade Axminister.co.uk via forumet (tack för det ;))
Men sen dess har en till maskin kommit in i spelet, Bosch's GOP10.8V-Li All-Rounder... Verkar vara ganska bra och man behöver inte fundera på sladdar.

Nå... jag var in på en amerikank site men där hittade jag en sån är Bosch: 12V Max Multi-X Det måste väl vara samma maskin, bara olika beroende på var man köper eller?

Så jag undrar om nån här har prövat Boschen, och i så fall om den är något att ha jämfört med Multimastern...
ja och sen fanns det ju den gröna Boschen oxå... men då blir det lite missmatchning med färger :D

Priset för Bosch och FEIN paketena ligger ganska nära varandra, så sladd eller sladdlös....:rolleyes:
 
Mr Handyman skrev:
I den här tråden finns nog ungefär allt man kan vilja veta om de maskinerna:

[länk]

Den Bosch som kallas 12V Max Multi-X verkar ju ha annat volttal på batteriet, så det är nog inte precis samma maskin.
Tack ska du ha :) försökte hitta nån tråd angående ämnet men sökte tydligen inte tillräckligt noga.

Och jo volttalet är annat... det var därför jag börjde undra... kanske ngn ny förbättrad version... ska kolla i andra tråden :surprised:
 
PS50-2B 12V Max Multi-X verkar vara en nyhet.
 
Pucco skrev:
PS50-2B 12V Max Multi-X verkar vara en nyhet.
Det har jag svårt att tro, däremot tror jag att det är den amerikanska 12v varianten av vår 10,8V GOP. :)
 
Efter lite letade på nätet så verkar det som om Bosch helt enkelt har dekaltrimmat batterierna från 10.8v (operating voltage) till 12v(peak voltage) för att match konkurrenterna. Kollar man man reserdelskatalogen så är i motor och elektronik identiska.
Här inlägg 73 och sen finns det några fler innlägg efter det som tar upp det.
 
gwyrlim skrev:
Efter lite letade på nätet så verkar det som om Bosch helt enkelt har dekaltrimmat batterierna från 10.8v (operating voltage) till 12v(peak voltage) för att match konkurrenterna. Kollar man man reserdelskatalogen så är i motor och elektronik identiska.
Här inlägg 73 och sen finns det några fler innlägg efter det som tar upp det.
Det var lite det jag trodde, annars skulle dom väl nog haft någon reklam för den här i europa oxå skulle man tycka.
Nå måste fara och kolla in den på nån affär och se om det är något att ha gämtemot Multimastern...:rolleyes:
 
Ja'a det blev en FEIN Multimaster nu då till slut (TOP paketet med lite extra grejjer till på köpet); satte in beställningen igår från Axminister (plus 2 st "Winbag Air Wedge" :D då syrran skall förnya köket i nyinköpt lägenhet).

Fick bekräftelse på ordern idag så om jag har tur så har jag paketet hemma på fredag :) passligt att provaköra på helgen.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.