E
Skrivet av: Agne Ottosson

Ska det finnas ett besiktningsprotokoll på en repartion av ett våtrum vid vattenskada som reglerats via försäkringsbolag?
Försäkringsbolaget har använt en underentreprenör.
 
E
Skrivet av: Gäst

Har ett gammalt badrum byggt 80- tal i fritis hus. Ska installera vattenklosett måste jag då lägga in en ny plastmatta eller duger den gamla, gäller försäkring då..Lisa
 
Angående Åsas fråga med företagen X och Y så borde man väl som konsument bara ha något att göra med den firma som man har skrivit avtal med, om den går i konkurs så borde man väl ligga dåligt till. Eller?...
 
G
Golvvärmen i badrummet har lagt av för andra gången på snart 4 år. Första gången så konstaterades det att de lagt slingorna fel och bultat ner toalettstolen i golvet och trolig träffat någon av slingorna. Efter en del samtal och email så kom de och "löste" problemet genom att lokalisera vart skadan var och "laga" denna bit. (vi hade en kakelplatta kvar). NU har det gått snart 3 år och golvvärmen (med 10 års garanti) har nu lagt av igen... ringt och mailat hantverkaren i en två veckors period utan något svar. Det ser ut som om bolaget fortfarande är verksamt. VAD SKALL JAG GÖRA?
 
  • Gilla
johnotto
  • Laddar…
G
Kan man måla i badrum på plastmatta, väggar med plastfärg?
 
E
Hur lång garantitid vid byggnation av badrum är vanligt i branschen?
 
Ewa hållén gustafsson skrev:
Hur lång garantitid vid byggnation av badrum är vanligt i branschen?
5 års garantitid är det mest vanliga i byggbranschen överlag. Man kan såklart avtala om annat, men detta är vanligt. 2 år brukar gälla på produkter. Relativt vanligt att man har omvänd bevisbörda sedan upp till 10 år där det är upp till kunden att bevisa att entreprenören har gjort fel. Upp till 5 år är bevisbördan i regel den motsatta.
 
C
Jag renoverar ett badrum ska man ha plastfolie ovanför isoleringen och under golvspånskivan? Torpargrund.
 
Christer.sporsjo gäst skrev:
Jag renoverar ett badrum ska man ha plastfolie ovanför isoleringen och under golvspånskivan? Torpargrund.
Ingen folie! Tätskikt under kakel eller plastmatta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.