Vi ordnar till köket i det gamla utbyggda torpet. Elspis har flyttats och det skall till ny kåpa och kakel vid elspis och vedspisen. Vill jämna till innan kakling. Se bilderna. Hur gör jag bäst detta? Gammal murstock så vill inte slita av för mycket som skadar där.
 
  • Skadad, ojämn vägg med flagnande puts och synliga tegelstenar. Renoveringsbehov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med flagnad färg och synligt tegel, köksredskap till höger. Renovering behövs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så du vill ta bort inte lägga på ? Diamantklinga på en vinkelslip tillsammans med en dammsugare. Alt stämjärn och en hammare. Fixet borde du kunna knacka bort med ett stämjärn.
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Så du vill ta bort inte lägga på ? Diamantklinga på en vinkelslip tillsammans med en dammsugare. Alt stämjärn och en hammare. Fixet borde du kunna knacka bort med ett stämjärn.
Jag känner att det drar med sig murningen bakom rätt lätt. Funderar om om skulle putsa/lägga fix över och jämna till istället för att knacka bort. Hm..
 
P PochM skrev:
Jag känner att det drar med sig murningen bakom rätt lätt. Funderar om om skulle putsa/lägga fix över och jämna till istället för att knacka bort. Hm..
Ja det är nog enklast.. Annars försök med en betongslip.. går nog enkelt att få ner men det dammar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.