Konstigt tycker jag men andra kanske har en förklaring.Vi har ju en köldknäpp sista tiden och det hade vi inte i fjol men om jag tittar på på min förbrukning/dag så har jag ökat förbrukningen med 21% enligt mitt El-bolag men samtidigt enligt El-mätaren så kommer min förbrukning enligt beräkningarna minska mot ifjol🤔Från 23-01-01 till 23-12-01 har jag förbrukat 6889kwh totalt
 
  • Tabell med elanvändningsdata: mätarnummer, avläsningsdatum, mätarställning, enhet, förbrukning, beräknad årsförbrukning, orsak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Statistik över elförbrukning, jämförelse mellan två perioder, total och daglig förbrukning, ökning med 21%.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
I tabellen så jämför du mätarställning 1 jan - 1 dec. Och får då dina 6,9MWh. Du skriver inget om din totala förbrukning i fjol.

Men i siffrorna nedanför (där du har en skillnad på 21%) jämför du ju bara senaste månaden. Inte hela året…

Eller?
 
J juanxxx skrev:
I tabellen så jämför du mätarställning 1 jan - 1 dec. Och får då dina 6,9MWh. Du skriver inget om din totala förbrukning i fjol.

Men i siffrorna nedanför (där du har en skillnad på 21%) jämför du ju bara senaste månaden. Inte hela året…

Eller?
Sorry det blev 9531kwh årsförbrukning. Tittar månadsvis men det pendlar runt 20-22.Visst september var ovanligt varm men borde jämna ut sig för juli-augusti var inte något vidare så värmepumpen startade nog några gånger på nätterna.Tycker bara det är väldigt lite förbrukning för i fjol slösa man inte direkt på elen.
 
Men med detta väder får du säkert in 2000 kwh på december. Då hamnar du på 9000 kontra 9500 kwh. Det är inte så stor skillnad på helåret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.