Vill ha en fondvägg i min lägenhet, funderade länge på att tapetsera men tyckte det blev för mycket jobb då jag har väv på väggarna i dagsläget. Målning verkar vara ett enklare alternativ då man slipper sätta en utjämnande tapet först osv.

Jag fick tipset att kolla upp metallicfärger eftersom jag tycker att en vanlig målad fondvägg är för tråkig. Problemet är dock att jag har glasfiberväv på väggarna i dagsläget. Tror ni det blir helt åt helskotta att måla med metallicfärg då?

När jagläst på tilverkarnas hemsidor får jag olika besked. Caparol skriver att man gärna får ha vägg med struktur, t.ex. väv, medan Nordsjö (tror jag det var?) skriver att väggen ska vara slät.
Jag har inget emot att väggen har struktur så det "händer lite" men man vill ju inte att det förtar hela metalliceffekten.

Måste väggen vara slät blir det ju en del extrajobb med underlagstapet etc, och då känns det som vitsen med målning försvinner.
 
Tror att det med belysning på väggen blir än roligare med struktur på väggen med just metallicfärg. Det kan kanske vara ekonomiskt att grunda en gång med en liknande färg som den slutliga metallicfärg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.