• Haha
  • Gilla
Luc Reiner och 3 till
  • Laddar…
Äntligen april... :)
 
  • Gilla
  • Ledsen
Jonasdzm och 3 till
  • Laddar…
Man önskar ju att det vore sant......
 
  • Gilla
Joel E och 1 till
  • Laddar…
T
Men vafan... 1/4
 
Skulle inte alls bli förvånad om det var sant och fungerade rent tekniskt.
Att tillverkarna skulle bjuda på denna funktion utan kostnad är däremot det största aprilskämtet.
 
  • Gilla
Joel E och 5 till
  • Laddar…
Ääääänteligen!

O imorgon är det som vanligt igen, så ladda in programvaran idag o testa



Redaktionen Redaktionen skrev:
Nu är det dags att lyfta in din robotgräsklippare för i sommar blir den helt trådlös tack vare en uppdaterad mjukvara för GPS-modulen.

Du kan läsa artikeln här: Lång rad robotgräsklippare blir helt kabelfria
 
Redaktionen Redaktionen skrev:
Nu är det dags att lyfta in din robotgräsklippare för i sommar blir den helt trådlös tack vare en uppdaterad mjukvara för GPS-modulen.

Du kan läsa artikeln här: Lång rad robotgräsklippare blir helt :rofl:kabelfria
Kolla datum
 
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Man önskar ju att det vore sant......
Hehe - precis min reflektion...
 
Kul, ännu roligare är att det faktiskt är på gång. Fast i samma nivå som robotdammsugarna, lite AI/Machine learning på att känna igen var det är gräs har funnit påforskningsnivå ett tag
 
Eriksgatan
Har funnits automatiska ogräsrensare med AI inom lantbruken sedan några år. Även sådana som doserar ut bekämpningsmedel exakt på ogräset och inte på grödan.
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Kan dagens datum ha med saken att göra? :surprised:
 
Jag har fått "inside information", att mannen bakom denna uppfinning är den indiske ingenjören Sarran Lirpa. :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
Tomost och 7 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Skulle inte alls bli förvånad om det var sant och fungerade rent tekniskt.
Att tillverkarna skulle bjuda på denna funktion utan kostnad är däremot det största aprilskämtet.
Hur bra som helst om det vore sant och inte 1 april
 
  • Haha
ErikLtz och 1 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Skulle inte alls bli förvånad om det var sant och fungerade rent tekniskt.
Att tillverkarna skulle bjuda på denna funktion utan kostnad är däremot det största aprilskämtet.
Med tanke på prislappen på de GPS:er som har centimeter precision känns det inte jätteöverhängande.
 
Nu följde jag inte länken men rent teknsikt är detta nog rätt nära ändå.
Det kommer snart, finns i princip redan, billiga mottagare med noggranhet på någon cm som faktiskt är ägnade åt exempelvis robotkilppare. De kräver dock internetuppkoplling (tex via wifi) och ett abonemang på korrektionsdata.

Skulle inte förvåna mig om det finns robotar med denna teknik inom ett par år (i de dyrare segmenten antar jag).
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.