Jaha, så det enda man egentligen har något att anmärka på är att husets kulör stjäl uppmärksamhet från fornlämningar i närheten... :rolleyes:
 
Tur man inte bor i Mjölby, som jag ser ut hade jag nog inte fått vistas utomhus för kommunen.
 
  • Gilla
MiaFiaLotta och 5 till
  • Laddar…
Eh, kan jag få se en bild på riksintresset?
Skämt å sido; Det känns lite sisådär att kommunerna i några uppmärksammade fall har anlitat dyra advokater för att strida mot sina egna invånare. Invånare som många gånger inte alls har samma medel till förfogande. En paralell är korvgubben i Knivsta. Det vore inte fel med lite tjänstemannanansvar så att inte kommunen kan löpa helt amok med våra skattepengar.
 
  • Gilla
MiaFiaLotta och 5 till
  • Laddar…
Känns mycket tvivelaktigt av länsstyrelsen att godkänna den osvenska fasaden då den dessutom tar uppmärksamhet från riksintressen. Ungdomar kommer fördärvas pga det osedvanligt omoraliska och onationalistiska gestaltning av kanske mjölbys viktigast kulturbyggnad. Snart tillåts homoäktenskap om detta får fortsätta.
 
  • Gilla
MiaFiaLotta och 6 till
  • Laddar…
Tack och lov att det finns vettiga människor som utgår från fakta och inte magkänsla.
En solnedgång kan aldrig vara osvensk.
 
  • Gilla
n_sandstrom
  • Laddar…
Dags att sätta skygglappar på turistbussen. Så att besökarna behåller fokus på "Bjarnes stenar" ...
 
Huset kanske lockar turister, som kan titta på fornlämningarna också.. Alltså påverkas riksintresset positivt!
 
D09
Om det avvikande är det jobbiga för kommunen så borde man kolla med grannarna om de var villiga att köra samma nyanstema ;)
 
Varför har vi ens regler för vilken färg man får måla sitt eget hus i?
 
  • Gilla
Cujo
  • Laddar…
I Janntes land får ingen tro de är något. Om man målar sitt hus annorlunda då kan det tyda på att personen tror eller Gud förbjude tycker hen är förmer
 
Slaskman har gjort min dag! :D Veckans roligaste kommentar!
 
Tramsigt! I Malmö går det att bygga upp en hel kåkstad utan några som helst konsekvenser från myndigheter medans här går det inte ens att måla ett hus gult förrän myndigheterna lägger sig i. Har man hört talas om att "sila mygg och svälja kameler"?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.