Ja de blev inte perfekt den här gången och de är de jag vill ha så därför frågar jag er hur jag ska göra....

Jag har satt bröstpanel med hjälp av panelskivan i hallen och vid hörnen använde jag latexfog..
Jag slarvade lite med latexfogen och de blev lite vid sidan om hörnen men tänkte att färgen skulle trolla bort de, men icke..

Och precis innan jag målade ena skivan så hade de kommit damm från borrning på skivan och självklart syns de lite damm oxå...


Min fråga är, Kan jag använda ett tunt slippapper (120) ? Och slipa bort latexfogen där de inte skall vara och de damm som blev och sedan måla om igen? Och hur länge skall jag vänta? Damm fri 4 tim står de på burken, Övermålningsbar 24 tim tror jag de stod oxå.

Färgen jag använt är: Alflex 40 halvblank Lackfärg S0500N
 
Min favoritfärg. Du behöver vänta 2.3 dagar ungefär, sedan kan du ta 180-papper på en korkkloss eller en 180-kornsdyna och slipa lätt på färgens toppar. Lätt på handen. 120-korn riskerar ge slipränder genom nästa färgskikt. Du märker om färgen inte har torkat ordentligt; det kladdar fast i sandpappret.

Klantade mig rejält en gång och strök av penseln mot täckpapper. Naturligtvis drog det upp en jäkla massa pappersfibrer som landade snyggt i målningen. Så mycket hade man för att dammsanera innan. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.