Nyproducerad lägenhet.
Modullbygge mot gaveln av befintligt hus. Huset+ 12 (6 ettor på bv och 6 på 1:a våningen) formar ett T.
Min etta ligger på 1:a våningen.
Köksdelen ligger mot gaveln av huset.
Höger om fläkten står skåpet. Just nu har kunnat mäta en temperatur skillnad på över 10-15 grader mellan innuti skåpet och i själva köksdel.
Dessutom har vi kunnat konstaterat att det droppar kondensvatten mellan skåpet och fläkten när man lagar mat vintertid.
Föreningen säger att det kan bero på ventilation!
Är det ok tycker ni? Inte jag iaf.
 
Men det är ju lysande! Då behöver du ju inget kylskåp, och sparar några kronor på elkostnaden.
 
M Michel1 skrev:
Nyproducerad lägenhet.
Modullbygge mot gaveln av befintligt hus. Huset+ 12 (6 ettor på bv och 6 på 1:a våningen) formar ett T.
Min etta ligger på 1:a våningen.
Köksdelen ligger mot gaveln av huset.
Höger om fläkten står skåpet. Just nu har kunnat mäta en temperatur skillnad på över 10-15 grader mellan innuti skåpet och i själva köksdel.
Dessutom har vi kunnat konstaterat att det droppar kondensvatten mellan skåpet och fläkten när man lagar mat vintertid.
Föreningen säger att det kan bero på ventilation!
Är det ok tycker ni? Inte jag iaf.
Bilder? Finns genomföringar av rör eller annat genom yttervägg?
 
  • Gilla
Denimhead
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bilder? Finns genomföringar av rör eller annat genom yttervägg?
Röda ringen är min etta. Ventilation trummor går troligen i taket eller i väggen bakom mitt kök till huvudbyggnaden.
 
  • Satellitbild av ett hustak med nummer 26 och bildredigeringsverktyg synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är en spegelvänd lägenhet. Istället för micron har jag skåp.
Höger om köket har man badrummet.
Obs! Jag är bortrest därför inte mina bilder.
 
  • Modernt kök, vita väggar, rostfria vitvaror, trägolv, matplats, inredningsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
M Michel1 skrev:
Föreningen säger att det kan bero på ventilation!
Ventilationen är ju deras ansvarsområde så de måste ju fixa det i så fall. Deras ventilationslösning får ju inte vara utförd på ett sånt sätt att det skadar dina köksskåp (kondensvattnet).
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Men det är ju lysande! Då behöver du ju inget kylskåp, och sparar några kronor på elkostnaden.
Vi får tom lite kondensvatten på köpet
 
M Michel1 skrev:
Vi får tom lite kondensvatten på köpet
Ja, det är ju inte bra med vatten i skåpet...Måste i så fall vara felbyggt tycker man ju.
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Ja, det är ju inte bra med vatten i skåpet...Måste i så fall vara felbyggt tycker man ju.
Vatten droppar mellan skåpet och fläkten för att landa på spishäll.
 
Är det inte ett litet FTX vid spisfläkten? Kan det inte vara så att uteluft och/eller avluften är sopigt isolerad varvid kondens uppstår? Alternativt avfrostningen på växlarn. samt att det kan vara sopigt tätat där kanalerna når fasaden.

En gissning bara.
 
  • Gilla
Michel1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.