Hej,

Jag är nybörjare på detta men förstått att det ska inte vara svårt att byta ut duschblandaren till en likadan. Jag har lyckas lokalisera min ballofix vrede för stänga av vattnet.

Min följdfråga lyder;
1) är det endast ett vrede för både varmt och kallt vatten?
2) efter att vridit på vredet, kan kontrollera avstängningen genom att sätta på vattnet vid duschen för att se om det är avstängt?

Bifogar med massa bilder som jag lyckades fota.

Mvh
 
  • Ett öppet installationsutrymme ovanför en toalett i ett kaklat badrum med dusch. Rör och teknik synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Eldistributionspanel och rörsystem bakom vägg, teknisk installation, oinreddt utrymme, byggnadsinfrastruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörinstallation med flexrör, fixtur och rördelar inne i ett tekniskt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett utrymme med rör och ventilationskomponenter, möjligen ett tekniskt utrymme i en byggnad eller ett fartyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VVS-installation med metallrör, plastslang och kopplingsdetaljer inuti grå skåpstruktur, med text "Made in Germany".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, två kranar/ventiler.
När man gör något för första gången är det alltid bra att hålla sig utanför jourtid. :)
 
  • Gilla
Ossian K Olsson och 2 till
  • Laddar…
Den som visas på bilden måste vara för kallvatten då röret är väldig kallt.
Då ska det finnas en till ballofix gömd någonstans för varmvattnet då, kan den sitta någon annanstans än badrummet, t.ex. under diskbänken?
 
Är detta en lägenhet eller hus?
 
T
D Dilato skrev:
Är detta en lägenhet eller hus?
Lägenhet, det är en våtrumskassett vi ser som man brukar använda på stambyten!