Hej! Jag har ett grovförråd som är isolerat men där golvet verkligen har sett bättre dagar.

Grunden är en betongplatta, där man sedan har lagt en tunn stenullsskiva, en plastfilm och sedan lagt golvspån ovanpå . Detta har inte gjorts särskilt bra och det saknas skivor på vissa ställen och där är betongplattan är exponerad (bifogar lite bilder). När vi använder förrådet för cyklar och barnvagn så blir det fuktfläckar på golvspånet och i viss mån även på betongen.

Jag skulle vilja rusta upp golvet men är grön på sånt här, vad är det bästa tillvägagångssättet? Estetik är inte så viktigt eftersom det kommer bli skitigt snabbt, men skulle åtminstone vilja ha det isolerat och stabilt. De förslagen jag har fått tidigare är att lägga någon komposittrall eller att köra klinkers, men hur gör man då med isolering? Det är ca. 50 mm spelrum från plattan till överst på tröskeln, om det spelar någon roll.

Tacksam för lite råd!
 
  • Slitet grovförrådsgolv med exponerad betongplatta, fuktskador och golvspån som saknas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitet grovförrådsgolv med uppriven plastfilm, exponerad betongplatta och isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.