Om du funderar på hur ofta det är rimligt att putsa fönstren egentligen, så har vi äntligen svaret här. En fönsterputsare har berättat hur det ligger till.

Du kan läsa blogginlägget här: Hur ofta ska man putsa fönstren?
 
”Ska”.

Fönsterputsaren putsar uppenbarligen inte fönster på landet. Här är det god idé att putsa efter skörd då tröska och vagnar dammat till det rejält.

Och jag väljer att skriva ”god idé” och inte ”ska”, för vad gör väl lite skitiga fönster egentligen?
 
  • Gilla
Mathildatiger och 9 till
  • Laddar…
När mitt hus ritades var ett av kraven att fönstren i bottenvåningen inte fick vara högre än att jag kunde stå på trädäck/golv och nå utan stege. Stora härliga fönster som släpper in naturen. Det tar 30 min att tvätta dem inne/ute så det görs frekvent.

... efter att ha lämnat gammalt charmigt hus med originalspröjs och som krävde stege, akrobatik och risk för fall från hög höjd ....
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Totte_S
Innan man flyttar 😈
 
  • Gilla
  • Haha
Mathildatiger och 16 till
  • Laddar…
R
Totte_S Totte_S skrev:
Innan man flyttar 😈
Ser du ut? Eller flyttar du ofta?😬
 
  • Haha
Robin Lindberg
  • Laddar…
Själv pustar och putsar jag 1 gång var 3:e år sådär...Det kan nog vara lite för sällan...
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Jag köpte ett kit av typen som fönsterputsfirmorna använder, jäkligt bra grejer som gör det hela roligare. Ändå blir det bara två gånger per år... Vart dyra fönsterputsningar😂
 
Totte_S
R Rejäl skrev:
Ser du ut? Eller flyttar du ofta?😬
Efter 22 år med kopplade, spröjsade fönster i mycket dåligt skick så gav vi upp (24 glasytor per fönster, vita kritränder på 20 sekunder) och bytte ut dem. Så nu ser vi ut igen 😁
Moderna 3-glas med lösa spröjs har en stor fördel - man putsar ett fönster på ett par minuter istället för 30-45 min.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
G
Putsade senast för 4 år sedan, börjar bli dags snart igen.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
När barnen fixat så mycket snor och fingeravtryck att man inte ser om det är sol, regn eller dimma ute är en bra tid att putsa fönstren.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
G Grannens Häck skrev:
Putsade senast för 4 år sedan, börjar bli dags snart igen.
Ganska exakt 4 år här också, morsan gjorde det medan vi låg på BB med äldsta tjejen 😅
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
G
T Taren43 skrev:
Ganska exakt 4 år här också, morsan gjorde det medan vi låg på BB med äldsta tjejen 😅
En kvalitetsputsning håller.
 
  • Haha
Fredrikabc och 5 till
  • Laddar…
D
Manganbangan Manganbangan skrev:
Jag köpte ett kit av typen som fönsterputsfirmorna använder, jäkligt bra grejer som gör det hela roligare. Ändå blir det bara två gånger per år... Vart dyra fönsterputsningar😂
Haben sie einen Link?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.