5 170 läst · 32 svar
5k läst
32 svar
Hur ofta ska man putsa fönstren?
Jag är 52 år och har putsat fönster tre gånger i samband med flytt, en gång efter fönsterrenovering och jag har även köpt tjänsten en gång.
Nuvarande hus har jag bott tio år i och nu börjar jag fundera på om jag ska putsa eller möjligen köpa tjänsten.
Nuvarande hus har jag bott tio år i och nu börjar jag fundera på om jag ska putsa eller möjligen köpa tjänsten.
Produkter som diskuteras: "fönsterrenovering"
Speedheater
Speedheater System - använder infravärme så att du bara efter några sekunder kan skrapa bort gammal färg som mjukas upp utan att skada underlaget. Inga giftiga ämnen frigörs, inga kemikalier behövs – Speedheater är en miljövänlig metod
Läs mer
Medlem
· Stockholm
· 3 928 inlägg
Jag var på ett bröllop där brudens far berättade om att efter han blev änkling blev fönstren bara smutsiga till en viss gräns, sen tog regnet lite ibland.
Själv tror jag sonen tvättade fönstren en gång och en tillfällig sambo tvättade fönstren en annan gång, själv är jag i garaget och på vedbacken eller gör något roligare med tiden
/W
Själv tror jag sonen tvättade fönstren en gång och en tillfällig sambo tvättade fönstren en annan gång, själv är jag i garaget och på vedbacken eller gör något roligare med tiden
/W
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 026 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 026 inlägg
Jag räknade för skojs skull ut hur många rutor jag hade behövt putsa på tio år om man räknar in och utsida på alla glas.H Haagbard skrev:
Exklusive rutorna i dörrarna så blir putsning 3 ggr/år 6780 rutor och då har ändå alla fönster hel innerruta och bara spröjs utåt. 😅
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 935 inlägg
Besserwisher
· The Great North
· 949 inlägg
Det finns teleskopskaft att köpa till. Min är standardskrapan men såg att det fanns ledade med. Googla på "Unger fönsterputs skaft" 👊 trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag någonsin skulle diskutera fönsterputs på nätet...B Bästerortarn skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 935 inlägg
Theres a first for everythingManganbangan skrev:
Fan vad smutt, det måste jag ha. Med teleskopskaft och ledat handtag är man ju kittad så det räcker!
Besserwisher
· The Great North
· 949 inlägg
Ska hämta tillbaka grejerna av polarn som tjuvlånat dem av mig och kolla innehållsförteckningen 😉BirgitS skrev:
Vill tro att det är denna. https://www.magnusson-freij.se/sort...oSCQpzoaAvfoEALw_wcB#productDetailDescription
15-30% anjontensider, ethanol, hydrogen sulfate. Så i stort sett diskmedel men i proffsigare flaska 😉
Redigerat:
En gång om året antigen det behövs eller inte.
Precis lika ofta som Bamses farmor städar alltså. Detta brukar inträffa på natten innan barnen har födelsedagskalas eftersom jag varje år säger att jag i år ska göra det i god tid.
Precis lika ofta som Bamses farmor städar alltså. Detta brukar inträffa på natten innan barnen har födelsedagskalas eftersom jag varje år säger att jag i år ska göra det i god tid.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 311 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 311 inlägg
Har ambitionen att göra det två gånger per år (sen vår och sen höst) men har i praktiken kanske blivit ca en gång per år i genomsnitt utom för det fönster i köket som har finast utsikt och går att putsa båda sidorna inifrån.
Vi putsar aldrig. Eriks fönsterputs kommer var sjunde vecka och gör det.