Rörmanschetten kommer ju inte heller att kunna monteras korrekt mot slät yta när där är nivåskillnad... så ännu ett fel. 🙈

Sorry men fan vad jag blir lack på sådant hittepå. 🤬👊🏼😪
 
Jodå jag tror dig och har gjort lika som du säger på dom jag gjort, men som sagt så gör ju alla olika och man gör ju oftast det man tror är bäst.
Men här verkar det vara onödigt jobb
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jodå jag tror dig och har gjort lika som du säger på dom jag gjort, men som sagt så gör ju alla olika och man gör ju oftast det man tror är bäst.
Men här verkar det vara onödigt jobb
Jo men påstår man sig följa BBV och BKR branschregler så ska man ju göra det också och inte komma med sådana här jävla hittepålösningar som bara skapar fel på fel och gör att inte fuktskyddet blir korrekt och risken för skador är överhängande. 😪
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Efter 19 år i branschen, så har jag nog inte sätt den där lösning för en fixtur..
 
  • Älska
  • Haha
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
K Kakel87 skrev:
Efter 19 år i branschen, så har jag nog inte sätt den där lösning för en fixtur..
Som sagt bara en massa hittepålösningar tyvärr. 🙈😪
 
  • Gilla
Drben88
  • Laddar…
K Kakel87 skrev:
Efter 19 år i branschen, så har jag nog inte sätt den där lösning för en fixtur..
Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre. Ok att du inte sett det innan och de möjligen/förmodligen är kassa i sitt tillvägagångssätt. Frågan är om det följer/kan komma att följa bkrs branschregler, som är det jag förväntas betala dyra pengar för att det ska göra om de nånsin blir klara. Förstår du säkerligen inte kan ge ett svar. Besiktningsmannen kommer ju tillbaka för slutbesiktning, men det hjälper ju föga när han inte ser där inne bakom
 
  • Ledsen
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
D Drben88 skrev:
Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre. Ok att du inte sett det innan och där möjligen är kassa i sitt tillvägagångssätt. Frågan är om det följer/kan komma att följa bkrs branschregler, som är det jag förväntas betala dyra pengar för om de nånsin blir klara.
Nej det kommer det ju inte att göra och det har du själv också påvisat med utdragna bilder från BBV där det klart och tydligt står att det ska sättas plattor under fixturen och även att vissa leverantörer kräver plattor på väggen för att täcka folien.
Sen brister det med rörmanschett på avloppet och ytterhörnor som inte går att montera korrekt heller när de nu gjort denna totalt meningslösa klacken.

Förstår om du börjat tröttna på att läsa alla mina inlägg men jag vill bara försöka bromsa och hjälpa er så gott jag kan på distans. 🙈🥰🙏🏼
 
  • Älska
Drben88
  • Laddar…
D Drben88 skrev:
Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre. Ok att du inte sett det innan och de möjligen/förmodligen är kassa i sitt tillvägagångssätt. Frågan är om det följer/kan komma att följa bkrs branschregler, som är det jag förväntas betala dyra pengar för att det ska göra om de nånsin blir klara. Förstår du säkerligen inte kan ge ett svar. Besiktningsmannen kommer ju tillbaka för slutbesiktning, men det hjälper ju föga när han inte ser där inne bakom
Du har ingen möjlighet att maila bilderna på klacken och avloppet till besiktningsgubben?
Innan det är "för sent"
 
  • Älska
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
D Drben88 skrev:
Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre. Ok att du inte sett det innan och de möjligen/förmodligen är kassa i sitt tillvägagångssätt. Frågan är om det följer/kan komma att följa bkrs branschregler, som är det jag förväntas betala dyra pengar för att det ska göra om de nånsin blir klara. Förstår du säkerligen inte kan ge ett svar. Besiktningsmannen kommer ju tillbaka för slutbesiktning, men det hjälper ju föga när han inte ser där inne bakom
Förstår att du blir frustrerad. Klack är sen länge inte godkänt längre, var väldigt vanligt förut . Så bara där har dom ju frångått branchreglerna.

Som Paul har nämnt är det just 110 röret och ytterhörnen som blir nån special lösning för att få till det. Det går säkert att "lösa" men dom gör det så onödigt krångligt.

Sen får du inte vara rädd att påpeka uppenbara fel heller.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
D Drben88 skrev:
Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre. Ok att du inte sett det innan och de möjligen/förmodligen är kassa i sitt tillvägagångssätt. Frågan är om det följer/kan komma att följa bkrs branschregler, som är det jag förväntas betala dyra pengar för att det ska göra om de nånsin blir klara. Förstår du säkerligen inte kan ge ett svar. Besiktningsmannen kommer ju tillbaka för slutbesiktning, men det hjälper ju föga när han inte ser där inne bakom
Måste ju vara i både ditt och deras intresse att det blir godkänt och inte behöver göras om igen.
Så, att kolla med besiktningsmannen innan de fortsätter borde kännas vettigt både för dig och dom.

Hade samma problem i en badrums renovering.
De gjorde mängder med fel och fick göra om allt. Sen andra gången gjorde de ett av felen igen. Så vi fick stoppa det så att det blev rätt. Annars hade det blivit rivning av stora delar igen.
Tänker att du vill inte heller riva allt igen. Så se till att det blir godkänt av besiktningsmannen innan de går för långt.
 
inväntar svar från projektledare, bifogade bilderna som jag lade upp senast
 
  • Skärmdump av en textkonversation om en pågående badrumsrenovering och planering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
Ändra från vill ta bilder till SKALL ta bilder.
 
  • Haha
Drben88
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Ändra från vill ta bilder till SKALL ta bilder.
Det är för sent nu, men det SKALL tas bilder
 
D Drben88 skrev:
inväntar svar från projektledare, bifogade bilderna som jag lade upp senast
Problemet var väl att inte den där s.k projektledaren hade kunskap och var behörig själv ? 🙈🤔
 
  • Gilla
Drben88
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Problemet var väl att inte den där s.k projektledaren hade kunskap och var behörig själv ? 🙈🤔
Jag har ännu en fråga till experterna. Rörgenomföringar i vad det nu än räknas som när vi kommer vidare, (vägg)? De ska vara fixerade, visst?

tappvatten kallt till toaletten kommer ju ner uppifrån av nån anledning, och sitter inte det minsta fixerad ut genom hålet. Är det enligt boken? La upp en video, ursäkta för dålig kvalitet.

Känns dels som det kan bli problem att täta där och dels kanske det kommer slå och låta inne bakom?

Ska tilläggas att de rören som är fixerade mot reglar som syns på videon inte är samma som det som kommer ner till toaletten
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.