Hej, jag behöver råd hur garderoben ska kläs mot en gipsskiva vi har satt upp istället för en dörr. Gipsskivan är fäst i träreglar (45x70) men för att på "insidan" kunna sätta upp en klädstång eller hyllor på i garderoben räcker det inte med en gipsskiva, eller hur? Jag har sett det finns plywood, mdf och osb eller vad det heter. Vilket material är att rekommendera? Fäster jag i träreglarna?

På "utsidan" av gipsskivan kommer jag hänga en tavla på sin höjd och då tror jag en enkel gipsskiva räcker.

Resten av garderobens väggar är vit-målad lättbetong.

Se word-fil med skiss på garderoben ovanifrån.

Mvh
Nybörjaren
 
Egentligen så skulle det bästa vara om du satte en bit regel horisontellt där du ska sätta klädstången, självklart går det att sätta en osb/plywood skiva bakom gipsen också, blir mer än tillräckligt starkt.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Egentligen så skulle det bästa vara om du satte en bit regel horisontellt där du ska sätta klädstången, självklart går det att sätta en osb/plywood skiva bakom gipsen också, blir mer än tillräckligt starkt.
Hej jag har tre horisontella reglar också men vill gärna det ska se snyggt ut förutom hållbarheten.
 
B bo-ca skrev:
Hej jag har tre horisontella reglar också men vill gärna det ska se snyggt ut förutom hållbarheten.
Gips sätter du i alla lägen för att få en målningsbar yta och sitter det reglar där stången och eventuella hyllor ska sitta så behöver du ingen extra skiva.
 
  • Gilla
bo-ca
  • Laddar…
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Gips sätter du i alla lägen för att få en målningsbar yta och sitter det reglar där stången och eventuella hyllor ska sitta så behöver du ingen extra skiva.
Ok jag provar det! Tack f svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.