Ibland kan väldigt rätt bli väldigt fel. När jag för 10 år sedan lade om taket med Icopal Decra så kändes det helt rätt, en kanonprodukt helt enkelt i mina ögon. Har fungerat perfekt sedan dess.

Nu håller jag på att bygga ut huset och behöver förstås mer Decra, MEN då har Icopal gått och lagt ner tillverkningen! - Bauhaus har fortfarande Decra systemet på sin hemsida men dom har inte haft några produkter det senaste halvåret. Inte någonstans i hela Sverige.

Så jag ställer hoppet till alla er i forumet. Finns här någon som har 70 st Icopal Decra Classic (med den "grusiga" ytan). Helst svart, men jag kan tänka mig att måla om (hellre än att skarva med annat fabrikat).

Nya eller bättre begagnade fungerar så länge dom är helt schyssta.

Finns du i Stockolmstrakten är det förstås jättebra, men jag betalar frakt från var du än bor.

Kenneth mitt i bygget
 
Har du kollat på Bauhaus i Norsborg? Var där i helgen och tyckte mig se ett par buntar Decra som låg i drive-in.
 
Fn87 Fn87 skrev:
Om du inte är rädd för att köra en bit så är jag rätt säker på att detta är samma tak: [länk]

Finns under det namnet hos flera handlare i Norge.
Åh, kan det vara så att dom har kvar i lager ...
Tack, jag ska kontakta dom.
 
K Kenneth1x2 skrev:
Åh, kan det vara så att dom har kvar i lager ...
Tack, jag ska kontakta dom.
Hej Kenneth,

Jag är nu flera år senare på jakt efter 6 st pannor like de du sökte. Hittade du dina via en norsk sida?
 
A Andreas Cedervall skrev:
Hej Kenneth,

Jag är nu flera år senare på jakt efter 6 st pannor like de du sökte. Hittade du dina via en norsk sida?
Jag hittade till slut det jag behövde på blocket.
 
De finns i Norge under namnet Mataki Decra. Marknadsförs inte i Sverige.
Finns även i Danmark, decra.dk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.