Igår när jag skulle göra rent vattenbrunnen så såg jag lite smuts under klämring, ”smutset” eller vad det nu kallas var hårt och när jag tog bort det så kändes det som att det var någon metall bit eller betong. Det gjorde alltså ont i fingret för att kunna ta bort det. Alltså jag fick ta i lite för att få bort den.

Detta får mig att misstänka att badrummet är vattenskadad eller håller på att bli. Eftersom det inte ska finnas smuts under klänningen och speciellt inte hårt smuts. Detta indikerar på att klämningen inte sitter mot sitt säte ordentligt. Eller är jag helt ute och cyklar?

Kan någon kunnig och snäll själv hjälpa mig här. Är helt vilse, borde jag vara orolig? Omja hur går jag tillväga för att eliminera problemet?

Tar emot all hjälp jag kan få, tack
 
  • Smutsig tvättmaskinslucka, mögel och kalkavlagringar runt tätningen och glaset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilens däck med ventil, markerat av gult, blått streckkrångel synligt, möjligt fel eller skada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill tillägga att bilderna togs efter rengöringen borttagandet av ”smutset”. Vill även tillägga att badrummet är renoverad i slutet av 2021.
 
Varför tror du att det där lilla gruskornet innebär att badrummet är vattenskadat?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vet faktiskt inte, är inte så insatt. Jag förutsätter ”worst case scenario”. Är tyvärr ingen optimist. Men är det normalt att det finns smuts under klämringen? Som dessutom är hårt? Kan det vara så att det läcker vatten in och fogmassan eller vad som finns under börja rinna under klämringen?
 
Fog- och fästmassan är inte vattenlöslig. I så fall skulle ju allt kakel lossna när du duschar...
Troligen har det hamnat lite spill där vid kaklingen. Inget att bry sig om.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Tack så mycket för snabbt svar, du är en King.

En annan fråga om du eller någon annan har lust att svara på. Om du kollar på andra bilden på golvbrunnen så ser man att man har inte täckt hela tätskiktet, kan jag anlita någon som kan täcka den uteblivande delen utan några famtida problem med försäkringen eller konstruktionen? Det stör städningen som fan.
 
Zuhir Hasan Zuhir Hasan skrev:
Tack så mycket för snabbt svar, du är en King.

En annan fråga om du eller någon annan har lust att svara på. Om du kollar på andra bilden på golvbrunnen så ser man att man har inte täckt hela tätskiktet, kan jag anlita någon som kan täcka den uteblivande delen utan några famtida problem med försäkringen eller konstruktionen? Det stör städningen som fan.
Någon vänlig själ som kan svara på detta?😊 tack på förhand
 
Vad menar du med "täckt hela tätskiktet"? Det mörka kletet i hörnen är kakelfix och behövs bara under kakelplattorna och ramen till golvbrunssilen. Att man har kletat på lite utanför har ingen betydelse. Tätskiktsduken behöver inte täckas med något där under golvbrunssilen.
 
useless useless skrev:
Vad menar du med "täckt hela tätskiktet"? Det mörka kletet i hörnen är kakelfix och behövs bara under kakelplattorna och ramen till golvbrunssilen. Att man har kletat på lite utanför har ingen betydelse. Tätskiktsduken behöver inte täckas med något där under golvbrunssilen.
Ursäkta otydligheten, men i och med att plattsättaren inte har varit noggrann med att släta kakelfixen i alla sidor under golvbrunnsilen så har det bildats ” fickor” som du ser i bilden nedan. Dessa lagrar tvålrester och hår som är väldigt svåra att städa, därav var min fråga om det gick att fylla i dessa ”fickor” med kakelfix eller något annat såhär i efterhand och vilka risker skulle detta eventuellt medföra om man nu skulle göra detta.
 
  • Toalett med skador och mögel vid basen, behöver sanering och reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.