Tuff högtryckstvätt för hårt sittande smuts

karcher1.png

Nu är våren på gång och det börjar bli dags att tvätta rent uteplatser, fasader, gångar och utomhusmöbler. En högtryckstvätt är då nästan ett måste för varje husägare, och veckans tävlingspris är därför perfekt så här inför säsongens start.

Kärcher K5 Premium Home är en testvinnande allroundmaskin som kan hjälpa dig med såväl mossan på gången som fintvätten av bilen. Denna veckan tar en person hem denna bäst i test-maskin.

Totalt värde cirka: 3 300 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna.

Fråga: Hur lång högtrycksslang har K5?


1. 6 meter
X. 7 meter
2. 8 meter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 27 februari.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kärcher. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kärcher för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 2 (8 meter)

Som nybliven husägare av 130år gammalt hus med stor tomt så är det mycket som står på önskelistan inte minst en högtryckstvätt. Bilar ska tvättas, uteplatsen är grön av påväxt, fasaden är grön av påväxt osv...
Med tillökning i familjen i vår lär barnvagn och blöjor äta upp hela högtryckstvätt-budgeten och mer därtill. Så för att slippa tvätta uteplats, fasad och bilar med hink och svamp hade det varit sjukt nice om man här kunde vinna en högtryckstvätt!


Edit: Hmm, ser att den står som avslutad?! har jag missat nåt?
 
Svar 8 meter.

Har en stor stenläggning och altan som gärna skulle behöva lite Kärcher.
 
8 meter! (alternativ 2)

Som rätt nybliven husägare med gott om staket, stenläggningar och jättealtan vill jag ha jobbet gjort i ett nafs innan jag tar itu med annan renovering. Bilen behöver tvättas också - och eftersom jag är frilansfotograf är det viktigt att bilen (som ju är ansiktet utåt) alltid är ren och representativ
 
8m

Jag vinner aldrig något...snälla, jag behöver en HT-tvätt, all salt som sprids ut här i norr förstör bilen =)
 
8m

Vinner jag en HT-tvätt kan jag permanent ha den hemma och tvätta bil och trall så jag slipper släpa med mig den vi har ute på landet.
 
Svar : 2 (8meter)

Hade varit skönt med lite högtryck mitt i detta extrema lågtryck som är nu. Passar perfekt med en mästarmaskin från Kärcher då att få känna på vår!!
 
Svar : 8m (NR 2)

Skulle passa oss perfekt med en högtryckstvätt till sommarn, då både huset ska målas och altandäcket ska oljas. Men behöver först en riktigt professionell rengöring som Denna Kärcher K5 skulle kunna hjälpa oss med.

/Micke
 
Svar: 2

Då jag var slarvig när vintern kom och inte plockade inte den från kallförrådet så har den nu frusit sönder :banghead:

Kan detta bli plåster på såret?

Som villaägare och bilägare är det nästa oumbärligt att vara utan en högtryckstvätt.
 
Svar: 2 (8 meter)

Har ett hus som måste tvättas, behöver spola av både tak och väggar. Har stenanläggningar på framsidan som behöver göras rent. En större balkong med trädäck som måste tvättas rejält, börjar bli helt grön.

Listan kan göras hur lång som helst. Är jobbigt iaf att göra detta med en vanlig trädgårdsslang som dessutom är så stel att det krävs all kraft att släpa omkring på den.

Med andra ord behöver jag använda högtryckstvätten till allt den kan.
 
Svar: 8m.

Har en enplans tegelvilla. Inflyttad för ca ett år sedan och hela ena gaveln (ca 15*5 m) var täck av vildvin. Snyggt tänkte vi men den behöver nog en omstart efter att ha vuxit fritt i ca 20 år. Rev ner och kvar sitter vi med världens skitigaste vägg, en vägg som alla grannar i kvarteret tyvärr ser. Började med såpa och sopkvast med är dödens jobbigt och inte blir det bättre, denna tvätt hade definitivt räddat min vår/sommar.
Dessutom äger vi en svart bil :screwy:, ni vet hur det är när sambon säger, "men jag vill bara ha en svart bil, jag lovar att jag alltid kommer att tvätta den".
 
Redigerat:
Svar: 2 (8 m).

Jag behöver den inte så mycket för huset som för att sköta min gamla allmogebåt! Det är en gammal blekingeeka som bara behandlas med tjära och linolja, så när man tar upp den på båtklubbens spolplatta om hösten är det rejält med alger, sjögräs, havstulpaner och elände undertill. I ungefär 15 år har jag skrubbat bort det för hand, så en egen högtryckstvätt skulle vara ett lyft! Båtklubben har tyvärr ingen tvätt för utlåning.

Att jag inte kommit mig för att köpa någon själv än är helt beroende av att det skulle kännas lite konstigt att betalat 1500 kr för båten och sedan lägga mer än det dubbla på en tvätt...
 
2. (8 meter)

Bilar, hus och trädgård, men ingen högtryckstvätt. Ännu.
 
Svar: Alternativ nr: 2 (8 meter)

Motivering:

Med en Kärcher K5 i mina händer
blir min trallrengöring utan ränder.
Med Kärcher K5's höga tryck
blir det klart på ett knyck.
Stenplattor har jag ock
och visst funkar den även på min nock..
 
Redigerat:
hsd
Mitt svar,2 =8meter
och det förenklar altantvätten betydligt samtidigt som jag sparar vatten och mijö
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.