Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag tycker det brukar vara ok nivå på dina inlägg. Jag vet inte varför du verkar totalt klappat ihop. Hur ska man ens bemöta det här från en vuxen man? 🤔
Man vill ju nästan säga att om du inte skärper dig blir det ingen padda.👏
Fast diskussion var ju om kunden ville att hantverkarna skulle behöva parkera en bra bit från arbetsplatsen eller om dom skulle parkera nära och eventuellt få böter...
På vilket sätt är det orimligt att fråga kunden då? Om det går åt betydligt mer tid att gå mellan bil och bygge än vad böterna kostat.....
Hur du lyckades vända det till att handla om dig som kvinna var imponerande...
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Man klappar ihop när det finns folk som absolut inte förstår andras verklighet och istället gör allt för att sätta sig på tvären 😉

Springer du runt på stan och skäller på alla lastbilschaufförer också som stannar överallt för att lossa saker, även där det inte är helt lagligt ?
Blir du förvånad om jag säger att det har hänt? Tycker du kan jobba på bemötandet för övrigt. Du har säkert mycket vettig kunskap. Du kan säkert föra dig med värdighet också.
 
  • Arg
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Fast diskussion var ju om kunden ville att hantverkarna skulle behöva parkera en bra bit från arbetsplatsen eller om dom skulle parkera nära och eventuellt få böter...
På vilket sätt är det orimligt att fråga kunden då? Om det går åt betydligt mer tid att gå mellan bil och bygge än vad böterna kostat.....
Hur du lyckades vända det till att handla om dig som kvinna var imponerande...
Men glöm kostnaden för böterna..... Parkeringsförbud är liksom inte bara nåt som finns för att samla böter. Det finns trafikregler.

Tror du det är en slump att jag blir kallad korkad för att jag säger emot? Det är det inte.
 
  • Gilla
  • Arg
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Blir du förvånad om jag säger att det har hänt? Tycker du kan jobba på bemötandet för övrigt. Du har säkert mycket vettig kunskap. Du kan säkert föra dig med värdighet också.
Jag bemöter folk på det sätt jag anser de värda och folk som fullständigt saknar empati och respekt för andra människors situationer och problem anser inte jag värda så mycket... tyvärr 🙏🏼
 
  • Gilla
  • Haha
kibbe84 och 2 till
  • Laddar…
Är det Mona Sahlin som sadlat om och jobbar för veteranpoolen?

98 p-böter på två år som sedan ursäktades med att nu har jag betalt dem efter att det gått till kronofogden 😉🤣
 
  • Haha
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Men glöm kostnaden för böterna..... Parkeringsförbud är liksom inte bara nåt som finns för att samla böter. Det finns trafikregler.

Tror du det är en slump att jag blir kallad korkad för att jag säger emot? Det är det inte.
Hur ska jag glömma det som diskussionen handlade om?
Parkeringsförbud absolut, men det kan lika gärna för att det är städdag eller lastzon eller något annat liknande....
Behöver ju inte betyda att det blir livsavgörande för det....
Jag skulle personligen inte kalla någon korkad som jag inte har diskuterat irl med..😉
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Hur ska jag glömma det som diskussionen handlade om?
Parkeringsförbud absolut, men det kan lika gärna för att det är städdag eller lastzon eller något annat liknande....
Behöver ju inte betyda att det blir livsavgörande för det....
Jag skulle personligen inte kalla någon korkad som jag inte har diskuterat irl med..😉
Men lastzon är väl till för just detta? Om jag parkerar där hela dagen blockerar jag ju för andra som behöver lasta tunga saker.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Globetrot och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Men lastzon är väl till för just detta? Om jag parkerar där hela dagen blockerar jag ju för andra som behöver lasta tunga saker.
Absolut.... men frågan gällde ju inte lagen..... utan att kunden fick två alternativ.....
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Absolut.... men frågan gällde ju inte lagen..... utan att kunden fick två alternativ.....
Nu var det inte lagen jag syftade på utan att en yrkesutövare parkerar i lastzon för att spara tid att parkera om (tid som iofs gynnar kunden) och då blockerar för andra yrkesutövare som behöver leverera tungt

Jag tror bötesbeloppet är för lågt kontra vad det kostar att parkera lagligt.
 
  • Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Stockholms stad har ju vaknat iallafall och insätt att det är ett problem att det inte finns parkering.. Denna gång fick dom boende ta smällen med "chock höjda" avgifter för boendeparkeringen.
 
G Greger_08 skrev:
Stockholms stad har ju vaknat iallafall och insätt att det är ett problem att det inte finns parkering.. Denna gång fick dom boende ta smällen med "chock höjda" avgifter för boendeparkeringen.
Följer inte den kostnaden SL-kortet som förr (om jag nu minns rätt...)?
 
Fairlane
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Ett gäng hantverkare som ryggdunkar och har sammanträde i föreningen Egen Förträfflighet klarar inte mothugg?
Personligen är jag inte hantverkare men inte heller paragrafryttare.
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Vad är problemet? Jag tycker ni borde följa reglerna för parkering som alla andra och blir förvånad över att kunden till och med får skulden för parkeringen.
Nu var det ju ingen som gett kunden skulden. Man ger kunden två alternativ att välja på. Så känsliga får väl inte vi kunder vara så vi inte klarar det?
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Hantera kritiken ni får istället för att börja gnälla över att jag är dum, trollar eller nåt annat.
Ja, men då får du också vara med på att all felparkering inte är lika allvarlig. Det tycker inte ens myndigheterna eftersom det är olika böter för olika brott. På samma sätt kan jag välja bort (har valt bort) företag som kör för fort i villaområdet, medan jag är mer överseende om de kör lite för fort på motorvägen.
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jag bemöter folk på det sätt jag anser de värda och folk som fullständigt saknar empati och respekt för andra människors situationer och problem anser inte jag värda så mycket... tyvärr 🙏🏼
Säger då du som tycker att regler vi gemensamt kommit överens om i samhället inte gäller dig. Fin respekt. Resonemanget håller samma nivå som bemötandet. Du är i alla fall konsekvent.🤭
 
  • Gilla
  • Arg
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Personligen är jag inte hantverkare men inte heller paragrafryttare.

Nu var det ju ingen som gett kunden skulden. Man ger kunden två alternativ att välja på. Så känsliga får väl inte vi kunder vara så vi inte klarar det?

Ja, men då får du också vara med på att all felparkering inte är lika allvarlig. Det tycker inte ens myndigheterna eftersom det är olika böter för olika brott. På samma sätt kan jag välja bort (har valt bort) företag som kör för fort i villaområdet, medan jag är mer överseende om de kör lite för fort på motorvägen.
Fortfarande, relationen med kunden är inte problemet. Det är att man inte respekterar trafikregler och inte verkar tycka att det spelar någon roll.
 
  • Ledsen
  • Arg
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Fortfarande, relationen med kunden är inte problemet. Det är att man inte respekterar trafikregler och inte verkar tycka att det spelar någon roll.
Fast du behöver ju förstå att det blir kundens problem....
Indirekt får den ju betala oavsett...
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.