Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Haha

Absolut inte... om du också öppnar ögonen och läser vad vi försökt förklara i dagar nu så får kunden möjlighet att välja om den hellre vill betala för att man ska parkera lagligt till 100% och lägga en massa tid på att bära saker istället... så det är kundens val och inte den enskilda hantverkaren som avgör det... 😜🤣🤣🤣
Naturligtvis kan man inte lämna över sitt ansvar som bilist på kunden, ens om man är hantverkare. Den som parkerar är ansvarig för att bilen står där.... 👏😊👍

• Gilla
  • Haha
mickeforsberg och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Naturligtvis kan man inte lämna över sitt ansvar som bilist på kunden, ens om man är hantverkare. Den som parkerar är ansvarig för att bilen står där.... 👏😊👍
Vill man inte förstå så förstår man inte heller lärde min mor mig som liten 😵

• Gilla
nino och 6 till
  • Laddar…
Vill man inte förstå så förstår man inte heller lärde min mor mig som liten 😵
Är det parkeringsskyltarna du syftar på nu?

• Haha
  • Arg
  • Gilla
  • Ledsen
Hans Al och 4 till
  • Laddar…
S
Har du inget bättre att göra än att trolla? Du kan omöjligt missförstå vad han menar.

• Gilla
  • Älska
jysd och 3 till
  • Laddar…
Du gör ju bara dig dummare än du förhoppningsvis är så lägg ner nu. 🤢

• Gilla
Grod4n och 2 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Har du inget bättre att göra än att trolla? Du kan omöjligt missförstå vad han menar.
Du gör ju bara dig dummare än du förhoppningsvis är så lägg ner nu. 🤢
Ett gäng hantverkare som ryggdunkar och har sammanträde i föreningen Egen Förträfflighet klarar inte mothugg?
Vad är problemet? Jag tycker ni borde följa reglerna för parkering som alla andra och blir förvånad över att kunden till och med får skulden för parkeringen.

Hantera kritiken ni får istället för att börja gnälla över att jag är dum, trollar eller nåt annat.

• Gilla
  • Arg
  • Ledsen
DandrO och 4 till
  • Laddar…
Det är dessutom långt ifrån alla hantverkare som inte kan parkera.

• Gilla
  • Arg
  • Ledsen
DandrO och 2 till
  • Laddar…
Det är dessutom långt ifrån alla hantverkare som inte kan parkera.
Problemet är väl mera som att man vissa dagar inte hittar en plats inom 10minuters promenad från arbetsplatsen...
Vilket jag tror du fattar....
Men behöver man då gå och hämta något(ja oförsedda grejor inträffar när man bygger eller håller på med service..)
Så försvinner det en hel del tid...

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Ett gäng hantverkare som ryggdunkar och har sammanträde i föreningen Egen Förträfflighet klarar inte mothugg?
Vad är problemet? Jag tycker ni borde följa reglerna för parkering som alla andra och blir förvånad över att kunden till och med får skulden för parkeringen.

Hantera kritiken ni får istället för att börja gnälla över att jag är dum, trollar eller nåt annat.
Är du seriöst korkad eftersom du inte verkar vilja förstå svenska i skrift och att man kan ge kunden alternativet för att densamme ska komma lite billigare undan än om man ska släpa materialet långa sträckor och debitera för all den tiden det tar ?

Ingen ger kunden någon skuld så jag vet inte vad det är du inte begriper. 🙈
Vi kan mycket väl följa reglerna för parkering och ger ju knappast detta alternativet till kunden för att det gynnar oss själv och det handlar fortfarande bara om mycket sällsynta fall. 🙈

Det enklaste alternativet har jag valt och det är att skita fullständigt i dessa kunder som valt att bo så det är nästan intill otillgängligt.
De kan roa sig med sina renoveringar bäst de vill själva. 🤣🙏🏼

• Gilla
  • Älska
Grod4n och 4 till
  • Laddar…
Och ja jag är bättre på att parkera jobbskåpet än privatbilen....

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Problemet är väl mera som att man vissa dagar inte hittar en plats inom 10minuters promenad från arbetsplatsen...
Vilket jag tror du fattar....
Men behöver man då gå och hämta något(ja oförsedda grejor inträffar när man bygger eller håller på med service..)
Så försvinner det en hel del tid...
Jo jag förstår verkligen det. Man får lösa det i praktiken.
Men det jag reagerade på att det bara handlade om vem som ska betala böterna.
Det är ju rimligt att fundera på varför man inte får stå någonstans. Och det kanske inte är uppenbart att man som stressad hantverkare på morgonen har hela bilden när man bestämmer att ett visst förbud egentligen inte är så viktigt.
Klart undantag finns men det var inte riktigt så det lät på diskussionen....🤔

• Arg
  • Ledsen
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Är du seriöst korkad eftersom du inte verkar vilja förstå svenska i skrift och att man kan ge kunden alternativet för att densamme ska komma lite billigare undan än om man ska släpa materialet långa sträckor och debitera för all den tiden det tar ?

Ingen ger kunden någon skuld så jag vet inte vad det är du inte begriper. 🙈
Vi kan mycket väl följa reglerna för parkering och ger ju knappast detta alternativet till kunden för att det gynnar oss själv och det handlar fortfarande bara om mycket sällsynta fall. 🙈

Det enklaste alternativet har jag valt och det är att skita fullständigt i dessa kunder som valt att bo så det är nästan intill otillgängligt.
De kan roa sig med sina renoveringar bäst de vill själva. 🤣🙏🏼
Det handlar fortfarande inte om vem som ska betala utan det du förhoppningsvis lärde dig när du tog körkort.
Och nej jag är inte korkad. Sluta försöka trycka ned mig.

Svaga män tål inte starka kvinnor sa min mor till mig förresten. 😉

• Gilla
  • Haha
  • Arg
  • Ledsen
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Det handlar fortfarande inte om vem som ska betala utan det du förhoppningsvis lärde dig när du tog körkort.
Och nej jag är inte korkad. Sluta försöka trycka ned mig.

Svaga män tål inte starka kvinnor sa min mor till mig förresten. 😉
Ujujuj... lite lättkränkt 😭😭😭

• Ledsen
MONTREAL
  • Laddar…
Ujujuj... lite lättkränkt 😭😭😭
Jag tycker det brukar vara ok nivå på dina inlägg. Jag vet inte varför du verkar totalt klappat ihop. Hur ska man ens bemöta det här från en vuxen man? 🤔
Man vill ju nästan säga att om du inte skärper dig blir det ingen padda.👏

• Gilla
  • Arg
  • Ledsen
DandrO och 2 till
  • Laddar…
Jag tycker det brukar vara ok nivå på dina inlägg. Jag vet inte varför du verkar totalt klappat ihop. Hur ska man ens bemöta det här från en vuxen man? 🤔
Man vill ju nästan säga att om du inte skärper dig blir det ingen padda.👏
Man klappar ihop när det finns folk som absolut inte förstår andras verklighet och istället gör allt för att sätta sig på tvären 😉

Springer du runt på stan och skäller på alla lastbilschaufförer också som stannar överallt för att lossa saker, även där det inte är helt lagligt ?

• Gilla
jysd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.