Hej på er alla!

Renoverar köket hemma och satte dit bänkskiva igår. Väggarna, tak och golv lirar inte riktigt helt (BRF huset är byggt 1900) så tyckte att jag mätte någorlunda när jag skulle sätta dit skivan, men har fått en lite för stor luftspalt i mina ögon framtill på bänkskivan mellan vägg.
Kommer att kakla cirka 60/61 cm ut, så kaklet kommer ta en del av glipan men längst ut kommer det synas.

Hur hade ni gjort?

Funderar på om jag ska knacka in en kil + konstruktionslim längst fram för att få bort glipan.
Är det en galen ide eller räcker det att foga upp med någon bottningslist?

Önskar er en fin måndag.
 
  • Hörn av ett rum, trägolv, vägg förberedd för målning, oavslutade renoveringsarbeten, skyddsplast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du inte kapa ur en kil längst in så du får in skivan 5 mm närmare väggen? Eller blir det för kort i andra änden då?
 
useless useless skrev:
Kan du inte kapa ur en kil längst in så du får in skivan 5 mm närmare väggen? Eller blir det för kort i andra änden då?
Blir absolut inte för kort. Däremot var det ett attans projekt att få in skivan. Hela skivan är 300cm lång och rummet är totalt 301 cm cirka.
Tapeten var nära att stryka med igår när jag och grannen pulade. Så känner att alternativet att plocka bort den blir tufft..
 
Du kan inte låna en Fein såg?
Är ju inte lång sträcka som det behöver tas bort några mm på.
 
A Argastesnickaren skrev:
Du kan inte låna en Fein såg?
Är ju inte lång sträcka som det behöver tas bort några mm på.
Har en multi, men frågan är om jag kommer ner rakt och får bort en duktig bit eller om det bara flisar sig.
Kanske testa att ge sig på gipsväggen längst in och se om det går :)
 
Jag hade gjort precis så om det är svårt att få bort skivan.
Skurit ut gipsen och skjutit in skivan i "väggen".

Tänk på att skydda bänkskivan när du sågar.

Hoppas du inte har en skruv någonstans utefter skivan. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.