Hej, Var du tvungen att få felet avhjälpt hos återförsäljare eller laddade roboten ner en uppdatering av programvaran själv?
 
Den laddade ner en programvara själv 👍🏻
 
S Sundberg skrev:
Den laddade ner en programvara själv 👍🏻
Kan du se vad din uppdatering heter? Min senaste heter såhär:
Skärmdump som visar programvaruversion 5995776-17A_P16-SwPkg_54.8 och en knapp för att söka uppdateringar.
På Husqvarnas hemsida står det att denna kom i april -24.
Har det kommit en efter det så väntar jag fortfarande på min uppdatering.
 
Min robot är från 2021 me serienummer som börjar på 21.... Jag har samma programvaruversion som slutar _54.8 Sundberg, kan din vara av nyare fabrikat? Som gör att den själv laddar ner en nyare version
 
Så här ser min senaste programvara ut som kom häromdagen.
Skärmdump av programvaruversion för klippare, version 5995776-18B_P16-SwPkg_54.10 med knapp för sökning av uppdateringar.

Jag skickade ett mail till min återförsäljare när problemet uppstod för några veckor sedan, dom svarade då att det vidarebefordrades till Husqvarna. Så möjligen har det gjort att ja fick uppdateringen först?
 
  • Gilla
Lamizo
  • Laddar…
H Hans R D skrev:
Min robot är från 2021 me serienummer som börjar på 21.... Jag har samma programvaruversion som slutar _54.8 Sundberg, kan din vara av nyare fabrikat? Som gör att den själv laddar ner en nyare version
Serienumret börjar och slutar på 21 på min också, så dom borde vara samma årsmodell?
 
S Sundberg skrev:
Serienumret börjar och slutar på 21 på min också, så dom borde vara samma årsmodell?
Tack, då vet jag
 
Ringde Husqvarna idag och fick veta att om man har haft detta problem och vill ha en uppdatering så måste man kontakta Husqvarna genom att maila.
Man skriver att man önskar en ny uppdatering på programvaran, vilken modell man har samt vilket serienummer klipparen har.
Det är därför jag inte har fått nån uppdatering, men däremot en annan person här i tråden som gick via sin återförsäljare (som troligen mailade dessa uppgifter).
 
L Lamizo skrev:
Ringde Husqvarna idag och fick veta att om man har haft detta problem och vill ha en uppdatering så måste man kontakta Husqvarna genom att maila.
Man skriver att man önskar en ny uppdatering på programvaran, vilken modell man har samt vilket serienummer klipparen har.
Det är därför jag inte har fått nån uppdatering, men däremot en annan person här i tråden som gick via sin återförsäljare (som troligen mailade dessa uppgifter).
Ja då är det säkert så det fungerar, för precis som som du skriver så fick min återförsäljare alla uppgifter av mig från början när ja mailade om problemet till dem. Men eftersom det uppenbarligen är en bugg i programvaran Husqvarna skickade ut så borde väl alla få den nya kan man ju tycka?
 
Man kan ju tycka det. Det är ju så det brukar funka med andra företag. Men uppenbarligen inte på Husqvarna…
 
L Lamizo skrev:
Efter vintern har jag nu fått problem med min Automower 415x.
Jag har satt den på schema så att den inte ska gå på natten. Den går felfritt hela dagen och parkerar sista gången klockan 23. På morgonen vaknar jag och har felmeddelandet ”Felaktig säkerhetsfunktion” i appen. Se bild.
[bild]

Klickar man på detaljer står det inget om vad felet beror på utan bara att man ska starta om gräsklipparen eller kontakta återförsäljare. Jag startar om, allt funkar igen och klipparen jobbar felfritt hela dagen. Men morgonen efter nästa nattuppehåll är det återigen samma meddelande i appen.
Är det någon annan som stött på detta problem? Hittar inget om det på Husqvarnas hemsida eller när jag söker på Google.
Vore skönt om det gick att lösa utan att lämna in den…
Tacksam för tips och råd :)
Jag har samma problem med min 415x. Har du lösning än? :)
 
T Toddep skrev:
Jag har samma problem med min 415x. Har du lösning än? :)
Ja! Du måste själv kontakta Husqvarna support så att de får veta din klippares serienummer. Då lägger de in den i en uppdateringslogg och inom 10 dagar kommer en uppdatering.
Jag fick min uppdatering för en vecka sen och nu fungerar klipparen felfritt på schema.
Enklast är att ringa Husqvarna support och prata med dem så läggs ärendet in direkt.
Lycka till! 😊
 
  • Gilla
Toddep
  • Laddar…
L Lamizo skrev:
Ja! Du måste själv kontakta Husqvarna support så att de får veta din klippares serienummer. Då lägger de in den i en uppdateringslogg och inom 10 dagar kommer en uppdatering.
Jag fick min uppdatering för en vecka sen och nu fungerar klipparen felfritt på schema.
Enklast är att ringa Husqvarna support och prata med dem så läggs ärendet in direkt.
Lycka till! 😊
Kanon tack 🙏
 
  • Gilla
Lamizo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.