1 683 läst · 27 svar
2k läst
27 svar
”Felaktig säkerhetsfuntion” Automower 415x
Serienumret börjar och slutar på 21 på min också, så dom borde vara samma årsmodell?H Hans R D skrev:
Ringde Husqvarna idag och fick veta att om man har haft detta problem och vill ha en uppdatering så måste man kontakta Husqvarna genom att maila.
Man skriver att man önskar en ny uppdatering på programvaran, vilken modell man har samt vilket serienummer klipparen har.
Det är därför jag inte har fått nån uppdatering, men däremot en annan person här i tråden som gick via sin återförsäljare (som troligen mailade dessa uppgifter).
Man skriver att man önskar en ny uppdatering på programvaran, vilken modell man har samt vilket serienummer klipparen har.
Det är därför jag inte har fått nån uppdatering, men däremot en annan person här i tråden som gick via sin återförsäljare (som troligen mailade dessa uppgifter).
Ja då är det säkert så det fungerar, för precis som som du skriver så fick min återförsäljare alla uppgifter av mig från början när ja mailade om problemet till dem. Men eftersom det uppenbarligen är en bugg i programvaran Husqvarna skickade ut så borde väl alla få den nya kan man ju tycka?L Lamizo skrev:Ringde Husqvarna idag och fick veta att om man har haft detta problem och vill ha en uppdatering så måste man kontakta Husqvarna genom att maila.
Man skriver att man önskar en ny uppdatering på programvaran, vilken modell man har samt vilket serienummer klipparen har.
Det är därför jag inte har fått nån uppdatering, men däremot en annan person här i tråden som gick via sin återförsäljare (som troligen mailade dessa uppgifter).
Jag har samma problem med min 415x. Har du lösning än?L Lamizo skrev:Efter vintern har jag nu fått problem med min Automower 415x.
Jag har satt den på schema så att den inte ska gå på natten. Den går felfritt hela dagen och parkerar sista gången klockan 23. På morgonen vaknar jag och har felmeddelandet ”Felaktig säkerhetsfunktion” i appen. Se bild.
[bild]
Klickar man på detaljer står det inget om vad felet beror på utan bara att man ska starta om gräsklipparen eller kontakta återförsäljare. Jag startar om, allt funkar igen och klipparen jobbar felfritt hela dagen. Men morgonen efter nästa nattuppehåll är det återigen samma meddelande i appen.
Är det någon annan som stött på detta problem? Hittar inget om det på Husqvarnas hemsida eller när jag söker på Google.
Vore skönt om det gick att lösa utan att lämna in den…
Tacksam för tips och råd![]()
Ja! Du måste själv kontakta Husqvarna support så att de får veta din klippares serienummer. Då lägger de in den i en uppdateringslogg och inom 10 dagar kommer en uppdatering.T Toddep skrev:
Jag fick min uppdatering för en vecka sen och nu fungerar klipparen felfritt på schema.
Enklast är att ringa Husqvarna support och prata med dem så läggs ärendet in direkt.
Lycka till! 😊
Kanon tack 🙏L Lamizo skrev:Ja! Du måste själv kontakta Husqvarna support så att de får veta din klippares serienummer. Då lägger de in den i en uppdateringslogg och inom 10 dagar kommer en uppdatering.
Jag fick min uppdatering för en vecka sen och nu fungerar klipparen felfritt på schema.
Enklast är att ringa Husqvarna support och prata med dem så läggs ärendet in direkt.
Lycka till! 😊
Liknande trådar
-
Automower - problem med krocksensorer fram
Robotgräsklippare -
Automower 320/420 går inte igång
Robotgräsklippare -
Husqvarna Automower vs Gardena Sileno Smart Life 700 Lona
Robotgräsklippare -
"Klippmotorsystem blockerat" Automower 420, motor eller kretskort?
Robotgräsklippare -
Felaktigt batteri på Automower... Trasigt moderkort
Robotgräsklippare