Det första du gör imorgonbitti är att du ringer VDn och sakligt berättar att snickerierna är under all kritik och du kräver att de görs om. Om han inte tror dig så är han välkommen att kolla med egna ögon eller så kan han kolla på bilderna. Kräv att han skickar sin bästa snickare då förtroendet för de som gjort jobbet hos dig är helt förbrukat.
Sen hur du lägger fram det är upp till dig, men ibland funkar det bäst om man ändå försöker spela kompis med VDn och lägga skulden helt på hans personal - typ "Du, Nisse (eller vad han nu heter) som bytte fönster hos mig i förra veckan var ju ingen stjärna direkt, hoppas inte han jobbat länge hos dig. Så som det ser ut här blir det ett ordentligt backjobb som säkert tar ett par dar. Ser du till att boka upp din bästa snickare, helst från imorgon. Nisse kommer inte gå iland med det här så skicka inte honom."
Inleder du så så kan du och VDn snacka vidare om Nisses tillkortakommanden och garva lite kring det å sen är det bara att hoppas att han har nån duktigare snickare i sin firma.
 
  • Gilla
HejsanSvejsanJa och 5 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Det första du gör imorgonbitti är att du ringer VDn och sakligt berättar att snickerierna är under all kritik och du kräver att de görs om. Om han inte tror dig så är han välkommen att kolla med egna ögon eller så kan han kolla på bilderna. Kräv att han skickar sin bästa snickare då förtroendet för de som gjort jobbet hos dig är helt förbrukat.
Sen hur du lägger fram det är upp till dig, men ibland funkar det bäst om man ändå försöker spela kompis med VDn och lägga skulden helt på hans personal - typ "Du, Nisse (eller vad han nu heter) som bytte fönster hos mig i förra veckan var ju ingen stjärna direkt, hoppas inte han jobbat länge hos dig. Så som det ser ut här blir det ett ordentligt backjobb som säkert tar ett par dar. Ser du till att boka upp din bästa snickare, helst från imorgon. Nisse kommer inte gå iland med det här så skicka inte honom."
Inleder du så så kan du och VDn snacka vidare om Nisses tillkortakommanden och garva lite kring det å sen är det bara att hoppas att han har nån duktigare snickare i sin firma.
Nu när fönsterfirman i Solna är outad av TS så lär VD:n inte vara så glad. Möjligt att VD:n hänger här och läst alla kritiska kommentarer.

jag får ont i ögonen av att se bilderna. En enögd, enarmad amatör hade fått bättre resultat. Stackars Hildor.

Tillägg:
Hur kan man välja firman ifråga när man kan söka på namnet här och läsa om företaget i flera inlägg. Både bra och dåliga omdömen.

Notera att firman har flera filialer och denna avser Solna-filialen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
O och en till skrev:
[bild]

Är det här utsidan av fönstret? Då måste det ju dit ett fönsterbleck. Annars kommer regn på fönstret rinna ner och in i väggen...
Jag är bara hobbysnickare men de flesta bilderna ser ju ut som ett skämt :confused:
Tänker som du, men det här är med största sannolikhet på insidan...
 
Cruzze Cruzze skrev:
Tänker som du, men det här är med största sannolikhet på insidan...
Ser ut som insidan, men ohyvlat trä??
 
M Matte Bygg skrev:
Nu när fönsterfirman i Solna är outad av TS så lär VD:n inte vara så glad. Möjligt att VD:n hänger här och läst alla kritiska kommentarer.

jag får ont i ögonen av att se bilderna. En enögd, enarmad amatör hade fått bättre resultat. Stackars Hildor.

Tillägg:
Hur kan man välja firman ifråga när man kan söka på namnet här och läsa om företaget i flera inlägg. Både bra och dåliga omdömen.

Notera att firman har flera filialer och denna avser Solna-filialen.
var inte TS som anlitat firman i Solna…. Det var Walle med den fina installationen…
 
  • Gilla
Nillea och 11 till
  • Laddar…
Cruzze Cruzze skrev:
Tänker som du, men det här är med största sannolikhet på insidan...
Sällan man har tegelfasad inomhus ;)
 
GoC GoC skrev:
Sällan man har tegelfasad inomhus ;)
Ser ingen tegelfasad ö.h.t. i citerade bilden, men du kanske har annan info?
 
Appendix Appendix skrev:
var inte TS som anlitat firman i Solna…. Det var Walle med den fina installationen…
Appendix, tack för din rättelse. Walle var nöjd med Ekstrands fönster och ingen skugga skall falla över detta företag i just detta fall.
 
  • Gilla
Kristmansson
  • Laddar…
Ekstrands verkar vara en hyggligare firma än den vi anlitat, det såg ju lite (mycket) bättre ut än vårat. Jag vill inte outa dom än utan att ha hört med VD'n först och se vad han säger om att göra om. Som Dublin säger så kommer vi nog försöka gå kompisvägen och se hur han reagerar och säger.
Fortsättning följer..

Ang bilden om det är in/utsida så är det utsidan, högst uppe i vänstra hörnet på fönster upp mot taket så att säga, det gula är isoleringen.
 
  • Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Det där var verkligen trist att se. Hoppas det löser sig
 
  • Gilla
Hildor
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Ett perverst skattesystem är grundorsaken till att vanliga människor inte har råd att köpa tjänster med god kvalité. Tacka sossarna och övriga vänstern för det.
Så det är till Magdalena TS ska vända sig med sin reklamation??

OnT. Det var bland det värsta jag sett. Jag hoppas verkligen det löser sig på ett någorlunda vettigt sätt för dig.
 
Cruzze Cruzze skrev:
Ser ingen tegelfasad ö.h.t. i citerade bilden, men du kanske har annan info?
Kolla på bilden, övre del av bilden uppe till vänster om fönsterfodret, så ser du det gula fasadteglet, två stenar och en fog. Så den infon finns i bilden, samt tidigare bilder på det miserabla jobbet.
 
  • Gilla
Cruzze
  • Laddar…
Det där ser inte bra ut. Men av bilderna att döma så verkar resten av huset hålla samma standard. Så du får nock vara nöjd ka.
 
Cruzze Cruzze skrev:
Ser ingen tegelfasad ö.h.t. i citerade bilden, men du kanske har annan info?
Detaljbild av dörrkarm med felaktigt trämaterial markerat med röd text "Fel".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Incoog och 2 till
  • Laddar…
hsd
Aldrig hört talas om fogning, man använder foderlist
Hålla på att kladda med fogmassa är helt fel runt fönster
 
  • Gilla
Ingo Engler
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.