HOBBY ARCHITECT
Kanske. Spara några år, köp tomten och sök tillstånd. Tyvärr enda sättet att få bättre svar än ”kanske”.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Knappt lönt att prova ens. Sanden sjöar ut och lägger sig där det är drygt en meter djupt. Badar ofta på liknande stränder i Roslagen och det är ofta slående hur fin sand det är en bit ut.

Det är väl grusåsar som går i dagen och ger sådana stränder. Ofta är det sandigt en bit upp på land också. Men i strandlinjen så transporterar vattnet effektivt bort allt fint material.

Har en liten sådan strand vid stugan. En vår med lågvatten så tog jag på mig vadarstövlar, och tog spade och skottkärra och körde in några lass sand så barnen fick något att leka i. Fem år senare är nästan all sand borta igen.

Sedan finns det ju fördelar med sten - man slipper sand överallt inne.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Troligen håller det inte så länge, om du får tillstånd överhuvudtaget. Jag gissar att läget är sånt att sanden dras ut av vågorna - därför finns det inte sand där nu.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Stranden ser för övrigt inte ens ut att ligga på fastigheten så jag har svårt att se hur man skulle kunna få bygga om den.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Vissa delar är väl inom tomtgräns?
Tomtgräns markerad med streckad linje och byggnader inom en fastighetskarta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Vissa delar är väl inom tomtgräns?
[bild]
Ja, men vad jag kan avgöra från bilderna är det mesta som ligger innanför klippstrand. Väldigt lite på sandsidan av bryggan är på rätt sida linjen.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.