B
Det är ju solklart att det i detta fallet är byggföretaget som har gått och tagit sig vatten över öronen. Jag som själv är i branschen har aldrig varit med om någon tvist eller problem med några kunder gällande brister och fel. Självklart skall allt vara klart när man lämnar en kund och kunden skall alltid lämnas med ett leende på läpparna. Det är tack vare alla kunder jag kan få mat på bordet. Tänk på att det är kundens hem och det är därför viktigt att allt är precis så som dem vill ha det. Vad gäller elen i uttaget... Herregud vem F** har "tänkt" här? Det är ju en självklarhet att det skall var konstant spänning i ett vägguttag.
I min mening känns detta som ett oseriöst byggföretag som jag aldrig hade velat anlita!

Till alla er andra... Ta vara på kunderna och tänk mer på ditt rykte och omdöme än på en lyxbil du kan köpa!
 
  • Gilla
jsiei97
  • Laddar…
Nja, så självklart är det nog inte, ser fler scenarier framför mig, dels vad gäller eluttaget, nu vet vi inte vart detta uttag sitter,
men jag har stött på flera spegelskåp där det inbyggda uttaget i original endast fungerar när belysningen är på! Har ett sådant själv. Men vet inte om det är ett sådant inbyggt i detta fall.
Vad gäller benen så är det sällan dom behövs, OM det sitter fast ordentligt i vägg, dom flesta inredningar hänger endast på vägg, så där vet vi inte heller säkert.
Däremot golvvärmen ser man väl till att den fungerar....
Men, det finns alltid två sidor av myntet....oavsett så känns det ju inte så jättesvårt att fixa till....
 
Badrumsprecision skrev:
Vad gäller elen i uttaget... Herregud vem F** har "tänkt" här? Det är ju en självklarhet att det skall var konstant spänning i ett vägguttag.
Vilken elektriker skulle göra något sådant?
Är det golvläggaren som dragit elen?
 
En del badrums/spegelarmarmaturer är helt enkelt konstruerade på så sätt att lyset måste vara tänt för att det ska finnas kräm i uttaget. Är man elmoj är detta självklart, men kanske inte för alla. Troligen har man inte pratat om saken. Beroende på hur det ser ut är det mer eller mindre krångligt att fixa detta i efterhand.
 
Vi koppla om vårat badrumsskåp för att få ett fast uttag.
Förhoppnings är det enkelt att fixa efteråt med en extra FK.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Är man elmoj är detta självklart, men kanske inte för alla.
Detta har jag seriöst aldrig snubblat över, det är bara att dra fasen direkt till uttaget istället för efter brytaren.
Vill tillverkarna kanske spara en liten stump kabel och därför gör denna typ av vad jag upplever vara omotiverade genvägar/fulhack? (Eller finns det någon elsäkerhetsregel som jag har missat)
 
I vårat fall låg uttag å belysning i skåpet på samma fas. Drog fram en till fas och koppla om i skåpet.
 
  • Gilla
jsiei97
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.