Hej,

Började att byta vårt lås och tyckte allt flöt på bra tills jag skulle prova låset, låset säger att regeln är hindrad. Det verkar som slutblecket har kommit för högt upp. Skulle kunna ta ur för låset men rädd att det hamnar så pass lång ner att man inte kan skruva fast det i ovankant (?)

Finns det annat slutbleck som går att justera upp eller ner? eller andra tips?

Tack på förhand!
 

Bästa svaret

351131 (1887-2) motsvarar slutbleck 1487-2 samt ställbara 1489-11 för connect så höjden bör vara rätt men ibland förekommer det att äldre inte riktigt är rätt i höjdled men skillnaden bör inte vara så stor.
Om du utgår ifrån centrum av låshusets stolpes övre fästskruv hur mycket skiljer höjden i mm?
Tekniska ritningar och instruktioner för ASSA ABLOY säkerhetsslutbleck, med måttangivelser och monteringsanvisningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Jef
  • Laddar…
1 123abc skrev:
351131 (1887-2) motsvarar slutbleck 1487-2 samt ställbara 1489-11 för connect så höjden bör vara rätt men ibland förekommer det att äldre inte riktigt är rätt i höjdled men skillnaden bör inte vara så stor.
Om du utgår ifrån centrum av låshusets stolpes övre fästskruv hur mycket skiljer höjden i mm?
[bild]
Tack för snabbt svar, kanske lite trött på morgonen men vilken höjd skall jag jämföra mot?

Härifrån:
Dörr med Yale-lås och handtag, en person håller i dörren, verktyg syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ASSA låsbeslag på dörrkarm, slitage, säkerhetsutrustning, metall mot trä, skruvfästen synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
1 123abc skrev:
351131 (1887-2) motsvarar slutbleck 1487-2 samt ställbara 1489-11 för connect så höjden bör vara rätt men ibland förekommer det att äldre inte riktigt är rätt i
Detta hjälpte mig oerhört när jag vaknat till, fick flytta ner slutbleck 5mm så fungerade det.

Tack!
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.