Hej!
Jag har målat en vägg med slutfärgen målad två gånger, men ser när jag lyser med ficklampa från sidan att det är en del skavanker. I hörnorna, och lite här och var. Små ställen som syns i släpljus.

Väggarna är bredspacklade och sen grundfärg på. Måste ha missat ojämnheterna då.

Hur noga bör man vara? Det är en hyresrätt och jag vill inte få anmärkning på utfört arbete.

Om jag slipar igen och lägger på väggspackel på de ställena måste jag måla om hela väggen? Eller räcker det på de ställena?
Vi målade för en vecka sen.
 
Om det är vit matt färg brukar det funka ok att fläckvis spackla, slipa lite lätt och måla över (med likadan roller). Sedan beror det väl på om det är släpljus naturligt på väggen. Har en vägg i sydväst - nordostlig riktning som kvällssolen faller riktigt obarmhärtigt på, den är riktigt svår att få bra efter bredspackling.
 
  • Gilla
Marijairena och 1 till
  • Laddar…
Färgen är glans 5 och kulören ljust grågrön (Vit Ljung från Jotun).
Nu fick jag ändå spackla på ställen som det inte var bra på och måla på med färgen. Får tyvärr bli så och hoppas att det inte syns. Jag mycket noggrann att det ska vara perfekt men här missade jag att se när jag hade grundfärgen. Grrr!
Bara inte hyresvärden anmärker på måleriet.
Tack för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.