Inget "köp" kanske då den var gratis... Men jag har berikats med en hyvel där gångjärnen för att kunna vika undan utmatningsbordet vid planhyvling har knäckts.

Bordsmonterad anordning, bänkslip, för verktygsslipning, grönt metallhölje, med kontroller och slipsten synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild av en mekanisk enhet, troligtvis en del av en maskin, med kedjor, fjäder, skruvar och metallkomponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Då bidde det en planhyvel!
 
  • Gilla
Jormen och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Då bidde det en planhyvel!
Nja, den kommer att stå ivägen och oanvändbar i verkstan i några år eftersom jag "snart" ska laga den.
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Norrtull och 4 till
  • Laddar…
Är det förresten någon här som är bättre skolad i att hitta maskinreservdelar på Internet? Jag skulle behöva ett nytt gångjärn till bordet på hyveln, men hittar inte den artikeln någonstans. Själva gångjärnsdelen är fastskruvad i bordet med två skruvar, så jag gissar att det är tänkt att man ska kunna byta bara den detaljen?


En stängning av en stege med en stängningsmekanism i fokus, utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Det närmsta jag kommit är den här sprängskissen:

Explosionsritning av en mekanisk enhet, eventuellt bilens grill eller kylarskydd, med numrerade delar och monteringsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
mexitegel mexitegel skrev:
Hade ett pro-core batteri som inte laddades fullt. Med tre dagar kvar på garantin kom ett nytt inom en vecka 👍.
Hmm. Kanske skall göra ett ryck och reklamera ett 12V-batteri som nu bara tar en pinne i laddning.
Är det ett vanligt problem med Bosch-batterier? Har aldrig upplevt det med andra batterier.
 
Aldrig varit med om att ett batteri pajjat. Däremot haft en defekt laddare..
 
  • Gilla
Porsibygg
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är det förresten någon här som är bättre skolad i att hitta maskinreservdelar på Internet? Jag skulle behöva ett nytt gångjärn till bordet på hyveln, men hittar inte den artikeln någonstans. Själva gångjärnsdelen är fastskruvad i bordet med två skruvar, så jag gissar att det är tänkt att man ska kunna byta bara den detaljen?


[bild]



Det närmsta jag kommit är den här sprängskissen:

[bild]
Det där kan en verkstad med duktig TIG-svetsare lösa. Troligtvis betydligt billigare än nya delar.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
C
T trojlee skrev:
Aldrig varit med om att ett batteri pajjat. Däremot haft en defekt laddare..
Reklamerade nu till Amazon. De skickar en ny komplett maskin med låda, tillbehör, batterier och laddare.
För ett dåligt batteri. He he, ja vad skall man säga... 😲
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är det förresten någon här som är bättre skolad i att hitta maskinreservdelar på Internet? Jag skulle behöva ett nytt gångjärn till bordet på hyveln, men hittar inte den artikeln någonstans. Själva gångjärnsdelen är fastskruvad i bordet med två skruvar, så jag gissar att det är tänkt att man ska kunna byta bara den detaljen?


[bild]



Det närmsta jag kommit är den här sprängskissen:

[bild]
Tror du ska försöka löda ihop det där...
 
C cpalm skrev:
He he, ja vad skall man säga... 😲
Tack?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tror du ska försöka löda ihop det där...
Om det är aluminium kan det gå att lösa ihop med zink
 
AXS
useless useless skrev:
Är det förresten någon här som är bättre skolad i att hitta maskinreservdelar på Internet? Jag skulle behöva ett nytt gångjärn till bordet på hyveln, men hittar inte den artikeln någonstans. Själva gångjärnsdelen är fastskruvad i bordet med två skruvar, så jag gissar att det är tänkt att man ska kunna byta bara den detaljen?


[bild]



Det närmsta jag kommit är den här sprängskissen:

[bild]
Skulle försöka borra och skruva ihop det. Känns det för klent kan du löda i efterhand.

Det finns även små "hundben" att slå i från sidan som kan funka. Finns massor med filmer på youtube hur det funkar.
 
C
Alfredo Alfredo skrev:
Tack?
Joo, ur en egocentrisk synvinkel kan det ju uppfattas som generöst, men sett i ett större perspektiv är det bara förkastligt på alla sätt och vis. Det är inget fel på övriga prylar och jag hade helst sluppit behöva vara utan maskinen. Men det var inte ett alternativ...
 
C cpalm skrev:
jag hade helst sluppit behöva vara utan maskinen. Men det var inte ett alternativ...
Jag missförstod och trodde du fick ytterligare en maskin.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.