Tjenare

Lång historia kort.
Det small till - felsökte - fick goddag yxskaft tips av Electrolux och prisidé på 2500+ på reservdel - identifierade felet själv - stora problem.

Felet var lagret vänster sida framifrån sett på modellen TT1261 med modellnummer 91310561405

Delen i fråga det rör sig om finner man här:

https://shop.electrolux.se/tvatt/tv...et-till-tvattmaskin-vanster-sida/p/4071430963


Se bifogad bild på min variant.
Bulten som ni ser i mitten, den bara snurrar. Den ska ligga mot trumman, vet ej om lagret är paj eller om infästningen är paj. Att få bort bulten är omöjligt då den snurrar. Försöker hålla emot med trumman men det går ej.
Enligt anvisningar på den gröna ytan så framgår hur man ska vrida för att låsa/stänga. Som ni ser har jag mördat hålen med diverse verktyg för att få snurr på det.

Använt sexkantsnycklar, svetsat ett eget verktyg som fäster i hålen och hävt runt men det går ej, plasten går istället sönder.

Vad kan man göra? Är det värt att rädda maskinen ens eller ska jag köpa en ny och skrota denna?
 
  • Tvättmaskinsbult som snurrar med märkta instruktioner och skadad grön plastdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.