Har en hög med 0-16 till bärlager för marksten som jag köpte i början på augusti. Den har legat under presenning men ändå har det börjat växa små rötter i högen och dessutom ligger det högar med björkfrön. Är det någon fara att använda det till bärlager för markstenen?
 
Nej

Men om det är en uppfart för bilar så skulle jag rekommendera att använda 0/32 istället som bärlager.
 
G Greger_08 skrev:
Nej

Men om det är en uppfart för bilar så skulle jag rekommendera att använda 0/32 istället som bärlager.
Även om du redan hade 0-16 framför dig hemma?
 
  • Gilla
T.Gustafsson
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Även om du redan hade 0-16 framför dig hemma?
Jag har 0-16 på min uppfart, så länge det paddas ordentligt fungerar det kanon. Har kört bil, husbil, 32-tonsgrävare m.m på.
 
Nej vi ska bara traska på det. Härligt!
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Även om du redan hade 0-16 framför dig hemma?
Hade jag haft en större mängd 0/16 så hade jag blandat ut det med 16/32 för jag vill inte riskera att få fula sättningar på min uppfart vilket du kan få med 0/16 för det kan bli väldigt "svampigt" under vinter/vår.


Att fuska med markarbete inför stenläggning är som att fuska med slipningen inför målning eller lackning.

Men nu ska han ju bara gå på det = funkar.
 
Jag tänkte mest på att det ligger lite löv och framförallt björkfrön i gruset. Det går inte att få bort. Tänker på om det börjar växa grejer innan jag har lagt markstenen. Markduken skiljer ju på jordlagren men spelar det någon roll?

Å andra sidan borde det ju kunna hända även när proffsen lägger sten..
 
Det är inga problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.