Avslutad: Låt värstingroboten sköta städningen!
Hand håller en smartphone som visar en app med kartläggning av ett hem, framför en Neato Botvac D7 robotdammsugare.


Den här veckan kan du vinna en Neato Botvac D7 Connected robotdammsugare som med LaserSmart™-teknik läser av och kartlägger hela ditt hem och skapar en planritning som roboten följer. Den rör sig i raka linjer istället för ett slumpmässigt mönster. Du styr den med en app, kan skapa olika städzoner i hemmet och programmera den till att städa när du vill. Tack vare att fronten är rak, kommer den även åt att städa i alla hörn.

Totalt värde: ca 7 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många våningsplan med förprogrammerade städzoner har appen stöd för?

Svaret hittar du här: https://www.byggahus.se/neato-botvac-d7-connected-test-robotdammsugare

  1. 2
  2. 3
  3. 1
    Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 23 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nattmacka och 4 till
  • Laddar…
Svar: Alternativ 2 (dvs tre vångingsplan)

Dammsugning är den sak som har varit svår att automatisera i mitt hem då det är två våningar (naturligtvis med trappa mellan dessa), samt en inglasning också. Jag har även stolar med medar som tidigare robotförsök trasslat in sig i och som gjorde att de inte var några alternativ. Denna robot verkar dock klara av mina svåra förhållanden då man kan koppla bort vissa områden och då den stöder tre separata våningar (där inglasningen får bli en egen våning). Den är perfekt anpassad för mina förhållanden helt enkelt.
 
  • Gilla
linkon
  • Laddar…
Svar: 3 våningsplan (alternativ 2).

Att ha ett välstädat hem är något jag verkligen uppskattar. Däremot uppskattar jag inte riktigt lika mycket att faktiskt utföra arbetet. Jag snickrar hellre på en ny möbel eller gör något annat roligt än att dammsuga. Gräsmattan började roboten ta hand om för 2 år sen. Nu är det dags för dammsugningen, hoppas jag!
 
Svaret är alternativ 2 (3 våningsplan)

Med en hund, två katter och en sambo så blir det snabbt smutsigt. Nu ska vi snart bygga hus och det vore helt underbart att komma hem till ett städat hus på kvällarna. När huset sedan är klart får roboten naturligtvis följa med och sköta om nya huset.
 
Svar: Alternativ 2

Motivering:

Jag har försökt lära katten att fånga dammråttor. Det går inte. Är det inte meningen att katter ska fånga råttor?
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Svar: alternativ 2

Svarta golv + småbarn som tycks missa munnen vid varje måltid = Ja, tack. En robotdamsugare skulle få tjänstgöra med bravur hos oss!
 
svaret är alternativ 2. (3 våningsplan)

Hade varit perfekt i nya huset då där finns så många fler kvadratmeter än i vår lilla lägenhet vi flyttade ifrån.
Med en robot ifrån neato hade jobbet gått som på räls!
 
D09
Alternativ 2

Ensamstående heltidspappa aka lagledare i grabbens hockeylag behöver backup nu när hockeysäsongen drar igång med 3 träningar i veckan, övertid på jobbet för att hinna till barnens träningar, förbereda allt och knyta 40 skridskor och däremellan all övrig tid som idrottsverksamheten kräver för att vara i drift.

Hade varit grymt om man kunde få sova på nätterna istället för att städa :) :)

Sen verkar den rätt trevlig som sällskap med :D
 
Redigerat:
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
A
Svar: 3 våningsplan (alternativ 2).

Jag skulle vilja ge min kära mor en robotdammsugare. Hon bor själv i ett hus med två våningar. Det är en ganska öppen planlösning så en robot hade fungerat bra. Hennes knän och ena höft behöver nog snart opereras pga reumatism och artros. Jag bor själv många mil bort och har svårt att vara där så ofta och hjälp till. Mamma är teknikintresserad och provar gärna nya apparater. Speciellt när det kan spara henne städtid som hon istället kan lägga på att vara social och göra massor av ideellt arbete som bla kassör i PRO, dansledare och leda en leva livet grupp.
 
Svar: 2, (max tre våningsplan)

Att städa är ett nödvändigt ont, tänk vad mycket trevligare livet hade varit om man kunde komma hem till en redan städad lägenhet. Min gamla damsugare har tjänat mig troget i över 10 år, jag vet inte vad det motsvarar i dammsugare-år, men jag är säker på att den förtjänar att pensionera sig efter lång och trogen tjänst. Det är dags för nyare och modernare förmågor att ta över jobbet.
 
Z
3 våningsplan.

Mitt hem är osmart och ostädat, snälla hjälp mig att få ett rent hem med smart teknik!
P.s snabeldraken vill gå i pension, han klagar på arbetsskador.
 
Svar: 3 våningsplan

Vid arbetet på en brandstation har jag lärt mig vikten av att snabbt kunna rycka ut. Att ha en damsugare vilken man från telefonen kan få att rycka ut i hemmet vore guld värt.
 
Alternativ 2

Snart nybyggt hus med planlösning som gjord för robotdammsugare. Till och med ritat in en liten "koja" så han skall kunna komma ut från väggen. Så det är bara för han att flytta in!

Vi har både hund och katt samt en 3 månaders bäbis. Skulle underlätta något enormt om man kunde automatisera städningen där hemma så man kan spendera kvalitetstid med lillen istället.
 
Altermativ 2, dvs3 våningsplan

3 plan är ju perfekt för oss då vi har 2 plan hemma och det 3:e i sommarstugan.

Efter att vi skaffade hund visade det sig att vi även har allergi, så bättre städat vore ju en välgärning på alla sätt!
 
Alternativ 2 (3 våningsplan)

Flyttade nyligen till ett gammalt hus med golv av massiva gran plankor. Alla plankor har olika avstånd mellan varandra och allt från våra 3 barn hamnar där. Helt underbara golv men måste dammsuga varje dag...

Två av tre våningar har samma golv och inga trösklar.
Vore inte detta den perfekta utmaningen att ta sig an för denna robot :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.