R reez skrev:
Vad har du för belägg för dina påståenden om hur man gör i Sverige?
Varför detta trams om att belasta polisens resurser med en olycka.

/A
Då kan vi konstatera att då "reez" barn skadas allvarligt på en förskola eller annan kommunal verksamhet så får denne inte polisanmäla för att utreda potentiellt ansvar eller brott.
 
  • Älska
SonnyListon
  • Laddar…
I Isolator skrev:
Det är en ytterdörr, ja. Vid gångjärnen sitter det skydd. På utsidan sitter det brytskydd över låsdelen som antagligen fungerat som en kniv när han klämde sig.
Vad är det för brytskydd?
 
Jag vet precis hur sånt här brukar gå till.
Kommuner har entreprenörer (eller i bästa fall en anställd vaktmästare) som sköter fastighetsskötsel. Har dörren gått trögt och inte stängt ordentligt vid något tillfälle så skruvas stängaren bara upp ett snäpp av någon med 0-koll på säkerhet eller liknande frågor.
Så gjorde dom på jobbet med hissdörren. Den gick lite trögt i stängningen. Nu är den justerad så att ingen med funktionhinder själv kan använda hissen. Vi övriga får vår dagliga styrketräning.
Anmäl och påtala sådana här brister, men var beredd på att upprepning och ha koll framöver i alla fall.
 
  • Gilla
Isolator
  • Laddar…
N Nucky skrev:
Då kan vi konstatera att då "reez" barn skadas allvarligt på en förskola eller annan kommunal verksamhet så får denne inte polisanmäla för att utreda potentiellt ansvar eller brott.
Du är go du. Anmälas som en olycka och behandlas därefter, inte till polisen som ett brott. Trams
 
  • Gilla
Flamman och 6 till
  • Laddar…
A
R reez skrev:
Vad har du för belägg för dina påståenden om hur man gör i Sverige?
Varför detta trams om att belasta polisens resurser med en olycka.

/A
Så polisens uppgift är att belasta deras verksamhet :thinking::thinking:
intressant... Då kanske vi ska lägga ner polisen innan de blir utbrända över att utföra sitt arbete.. utreda och efterhålla lag och ordning.. aj aj va jobbigt... De kanske kan börja sticka väggbonader istället..

En klämd hand i dörr, gör ingen glad..
Men en munk i munnen. smakar alltid gott. :crysmile:
 
  • Älska
SonnyListon
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Vad är det för brytskydd?
 
  • Röd dörr med säkerhetslås och larmdekal från Assemblin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
N Nafs nafs skrev:
Exakt detta kommer inträffa. Inte en chans att Polisen utreder detta närmare.
beror på.. vad åklagaren anser...
jag har haft med dessa miljöåklagare att göra och de är inte de vassaste knivarna i lådan...
 
A
Den där kanten är direkt farlig för alla mjukdelar oavsett var på kroppen..
ett oaktsamt ögonblick så..

dårskap att låta en dörr slå igen så pass hårt och fort... Där barn rör sig...
 
  • Gilla
JohanLun och 3 till
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Jag tycker den stänger på tok för fort och kanske även lite hårt.
Jag säger samma sak här som i alla trådar om dörrstängare, när en dörrstängar justeras avslutas det med att man håller handen emellan när dörren stängs.

Nu är det en arkitekt som troligtvis bestämt en lösning men jag brukar rekommendera dörrautomatik i liknande dörrar för då finns det sensorer som skyddar om något är i vägen men även en bättre justerad dörrstängare fungerar.

Om du ska bråka med dom så filma en hel stängning när allt syns så det är möjligt att ta tiden på en stängningen, testa max och från 90grader.
Därefter kan du kontrollera styrkan med en fiskevåg så det finns något konkret om hur det är idag.
Är det klämskydd i bakkanten av dörrbladet?
Ta lite bilder av dörrmiljön och även dörrstängaren så är det enklare att få en överblick.
Maskintok skrev:
Den där kanten är direkt farlig för alla mjukdelar oavsett var på kroppen..
ett oaktsamt ögonblick så..

dårskap att låta en dörr slå igen så pass hårt och fort... Där barn rör sig...
Jag testade att sätta hela handen mellan och lät den stänga, gjorde rejält ont.

1 123abc skrev:
Jag tycker den stänger på tok för fort och kanske även lite hårt.
Jag säger samma sak här som i alla trådar om dörrstängare, när en dörrstängar justeras avslutas det med att man håller handen emellan när dörren stängs.

Nu är det en arkitekt som troligtvis bestämt en lösning men jag brukar rekommendera dörrautomatik i liknande dörrar för då finns det sensorer som skyddar om något är i vägen men även en bättre justerad dörrstängare fungerar.

Om du ska bråka med dom så filma en hel stängning när allt syns så det är möjligt att ta tiden på en stängningen, testa max och från 90grader.
Därefter kan du kontrollera styrkan med en fiskevåg så det finns något konkret om hur det är idag.
Är det klämskydd i bakkanten av dörrbladet?
Ta lite bilder av dörrmiljön och även dörrstängaren så är det enklare att få en överblick.
[
Röd dörr med öppningsmekanism och varningsskyltar, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dörrstängare monterad över en röd dörr i en vitmålad korridor med synlig klocka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd dörr med ett fönster, uppenbarligen med en automatisk stängningsmekanism, i en byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad roligt det ser ut att man har bryttskydd på dörren när det är lättare att gå igenom fönstret på sidan eller på dörren
 
  • Gilla
  • Haha
shtob och 9 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Vad roligt det ser ut att man har bryttskydd på dörren när det är lättare att gå igenom fönstret på sidan eller på dörren
Haha ja, vad f-n? "Öh, Sunken, vi kan inte göra inbrott här för det sitter brytskydd vid låset..."
 
  • Haha
  • Gilla
shtob och 3 till
  • Laddar…
C
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Haha ja, vad f-n? "Öh, Sunken, vi kan inte göra inbrott här för det sitter brytskydd vid låset..."
Vem gör inbrott på ett dagis? Sno barnens leksaker?
 
C cpalm skrev:
Vem gör inbrott på ett dagis? Sno barnens leksaker?
Det är många som i samhället som lekt med trasiga leksaker som små.:crysmile:
 
C cpalm skrev:
Vem gör inbrott på ett dagis? Sno barnens leksaker?
Tror att skolor och liknande lokaler är ganska utsatta för sånt. Inbrott, vandalism, bränder etc.
 
  • Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.