Jag har precis köpt en Weber Spirit E310 gasolgrill. Ovanför brännarna ligger ”Flavorizer bars”. Dessa ligger lösa och skramlar påtagligt när man går på altangolvet eller hanterar grillen på något sätt. Detta drar ner kvalitetskänslan.
Är det någon ni känner igen?
Jag kan inte se att de ska sättas fast på något sätt. Kanske minskar skramlet när de fått lite grillolja på sig och börjat rosta, men konstigt när grillen är helt ny.
 
R rober2 skrev:
Jag har precis köpt en Weber Spirit E310 gasolgrill. Ovanför brännarna ligger ”Flavorizer bars”. Dessa ligger lösa och skramlar påtagligt när man går på altangolvet eller hanterar grillen på något sätt. Detta drar ner kvalitetskänslan.
Är det någon ni känner igen?
Jag kan inte se att de ska sättas fast på något sätt. Kanske minskar skramlet när de fått lite grillolja på sig och börjat rosta, men konstigt när grillen är helt ny.
Har jag inte noterat på ny Weber.
 
R rober2 skrev:
Jag har precis köpt en Weber Spirit E310 gasolgrill. Ovanför brännarna ligger ”Flavorizer bars”. Dessa ligger lösa och skramlar påtagligt när man går på altangolvet eller hanterar grillen på något sätt. Detta drar ner kvalitetskänslan.
Är det någon ni känner igen?
Jag kan inte se att de ska sättas fast på något sätt. Kanske minskar skramlet när de fått lite grillolja på sig och börjat rosta, men konstigt när grillen är helt ny.
Jag har just monterat ihop en likadan weber och upplever exakt samma sak. Skramlar så fort man går förbi eller öppnar locket. Upplever även "avlastningshyllan" under grillen sitter väldigt löst och skramlar.
Har din grill blivit bättre när du börjat använda den eller är den lika "smäckig" fortfarande?
 
Min grill är helt tyst nu, men det krävdes en enkel åtgärd. Jag tog bort alla flavorizer bars och lade en och en på en plan yta. Alla vickade ungefär som en stol där ett av benen är för kort. Plåtarna är ganska mjuka så man kan med lätthet trycka ihop eller dra isär hörnen något så att de står stadig utan att vicka. När alla var justerade lade jag tillbaka dem i grillen och vips så var den helt tyst!
 
R rober2 skrev:
Min grill är helt tyst nu, men det krävdes en enkel åtgärd. Jag tog bort alla flavorizer bars och lade en och en på en plan yta. Alla vickade ungefär som en stol där ett av benen är för kort. Plåtarna är ganska mjuka så man kan med lätthet trycka ihop eller dra isär hörnen något så att de står stadig utan att vicka. När alla var justerade lade jag tillbaka dem i grillen och vips så var den helt tyst!
Okej, bra tips! Tack
 
Tror altanen är byggd för klent.
 
Avlastningshyllan har jag inte tänkt på tidigare, men kollade nu. En av plåtarna i min hylla är också lite vickig och borde kunna justeras den också.
 
V
Vi la lite alufolie under,då blev det tyst.
 
V volvo51 skrev:
Vi la lite alufolie under,då blev det tyst.
Okej, la ni alufolie under flavorizer bars?
 
V
Under hörnen.
 
R rober2 skrev:
Jag har precis köpt en Weber Spirit E310 gasolgrill. Ovanför brännarna ligger ”Flavorizer bars”. Dessa ligger lösa och skramlar påtagligt när man går på altangolvet eller hanterar grillen på något sätt. Detta drar ner kvalitetskänslan.
Är det någon ni känner igen?
Jag kan inte se att de ska sättas fast på något sätt. Kanske minskar skramlet när de fått lite grillolja på sig och börjat rosta, men konstigt när grillen är helt ny.
Har en sån, skramlar inte, kanske står snett?
 
Jag köpte en Weber Spirit II E310 gasolgrill idag och den skramlar förfärligt också. Funkade bra med folie-tricket men det känns inte så långsiktigt.
Att försöka böja dem var knepigt och keramiska beläggningen lät så det kändes inte så bra.

Är öppen för bättre lösningar.
 
Stå still när ni grillar.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.