D rob_t_j72 skrev:
Vi skaffade en V60 hybrid (el/diesel) då jag trodde att den skulle gå riktigt billigt
Ja, Volvos dieselhybrider var väl aldrig bra. Dieselmotorn är helt enkelt inte snabb nog på/av för att funka som hybrid. Nu tror jag iofs. inte på hybrider alls, men dessa var synnerligen dåliga.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
A andersmossing skrev:
Vet du när detta hände? Jag tycker man hart hört om dessa historier från privatleasingens barndom, men gäller det fortfarande? Vi överväger att leasa men är rädd för precis detta. Ungarna är ju inte direkt rädd om bilen och hunden hårar glatt överallt.
Det verkar vara olika med olika firmor och man kan säkert ha otur men jag har hört flera som inte haft några problem med att lämna tillbaka en leasingbil. Själva har vi precis leasat en laddhybrid eftersom det kändes osäkert att välja någon bil alls att köpa just nu. Hoppas på att det blir lite klarare om några år.
 
A andersmossing skrev:
En månad och 170 mil senare är jag nöjd. Jag är nog ingen jättekräsen bilägare utan betraktar bilen mest som ett transportmedel, men jag konstaterar att vi sitter skönt alla fyra, grejerna får plats även på resa (med takbox, vi har t ex tältat på camping med stolar, bord och sånt).

Min bild är att vi kommer att köra 90 procent på el i vardagen, vi kör 5-6 mil per laddning vilket räcker fint för oss. Vi har hittills tankat ca 20 liter och det känns inte fel

Ska man hitta något negativt så tycker jag att den inte är jätterolig att köra. Vi hade förut av en Mondeo som trots att det är en familjefraktarkombi har rätt bra väghållning. Kugan är lite sämre men helt ok. Det är min första SUV, vet inte om det spelar in.

Det finns en grupp på FB för Kuga hybrid med aktiva medlemmar. Där får man svar på funderingarna.

Det blir tumme upp från mig, jag är nöjd!

/Anders
Har precis skaffat en Kuga och hoppas att det blir bra. Känns tillräckligt kul för oss men var vana vid Toyota innan. Man kan väl alltid slå på sportläget en stund om man vill ha kul.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.