Jag ska fylla upp tomten med omkring 300 m3. För att förstå eventuella offerter: vad är det som bestämmer kostnaderna? Är det mest antal bil-lass? Eller själva material (som jag hoppas blir över någon annanstans), Eller distans för lastbilarna? Hur ska man tänka?
 
Tror det kan vara en helt annan faktor: Tur.
Vissa tar ett rimligt pris för själva massorna. Har du tur kan massorna vara gratis, då någon behöver bli av med dem.
Om du behöver hyra grävare etc. för att ta hand om dem i samband med att det levereras (eller lastar) så behöver du kanske anlita flera bilar samtidigt. Har du långt att frakta dem blir det frågan om hur många timmar du behöver nyttja dem.

Själv såg jag på det lokala FB-flödet någon som nyligen erbjöd sig att tippa av kring 300m3 massor gratis om någon kunde tänka sig att ta mot dem under vissa dagar inom orten. (Långt från Blekinge dock.)

Skicka ut lite offert-förfrågningar, men skicka även ut frågor i lokala forum, för antingen kan du ha riktig tur och hjälpa någon att bli av med dem, eller så kan du iallafall hitta gratis/billiga massor med kort körsträcka.

Lycka till!
 
Det som är avgörande är ju om man kan fylla med oklassade massor.

Ska du inte bygga något hus eller liknande ovanpå kan du ju använda lite vad som helst och sådant ser man ju titt som tätt tillgängligt i lokala fb grupper eller på blocket osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.