Att pimpa Ikea-möblerna har varit populärt de senaste åren och det finns ett antal företag som bygger sin affärsidé på det, ofta med inriktningen kök. Du köper alltså köksstommen från Ikea (bra kvalitet med hänsyn till det låga priset) och luckor, bänkskivor, täcksidor m m från det här andra företaget, som kan kallas Ikea-hackare. Ett sätt att få ett lyxkök till lägre kostnad.

Du kan läsa blogginlägget här: Nya Ikea-kök-hack
 
Vad agnar de med?
 
Snygga lösningar tycker jag., gillar särskilt koppar & trä variant.

I vårt hus gjorde jag tvärtom: byggde stomme själv, med luckor & lådor från Ikea. Men det var 15 år sen, kanske dags för en makeover :)
 
Robert Kooijman skrev:
Snygga lösningar tycker jag., gillar särskilt koppar & trä variant.

I vårt hus gjorde jag tvärtom: byggde stomme själv, med luckor & lådor från Ikea. Men det var 15 år sen, kanske dags för en makeover :)
Vad kul :)

Så du tyckte att stommarna var av dålig kvalitet?
 
Marlen Eskilsson skrev:
Vad kul :)

Så du tyckte att stommarna var av dålig kvalitet?
Nej, inte als: gillar faktiskt Ikea stommarna!

Men jag tyckte det var roligt att bygga dom själv, och dessutom behövde vi lite annorlunda dimensioner.
Bänkskivan's hål för spisen hamnade 20 cm fel, och köksfläkt kanal var inte heller var vi hade önskat den. Så man blev tvungen att vara lite kreativ med skåp och stommar.

Sen tänkte jag det skulle kunna vara kul med en "helglasat" vitrinskåp mellan köksfönster, så jag använde Ikea glasvitrin luckor också åt sidorna.

Några bilder:



 
Du är väldigt fiffig du :D
 
I
Kan tipsa om http://www.andshufl.com/ dom gör schysst moddar till IKEA
 
Läckra kök men........varför finns det inget kök utan formaldehyd????
Måste man skaffa ett tråkigt restaurangkök för att slippa det?
 
Bygg för hälsan skrev:
Läckra kök men........varför finns det inget kök utan formaldehyd????
Måste man skaffa ett tråkigt restaurangkök för att slippa det?
Quoi? Låt bli och förvara formaldehyden i köket bara.
 
Bygg för hälsan skrev:
Läckra kök men........varför finns det inget kök utan formaldehyd????
Måste man skaffa ett tråkigt restaurangkök för att slippa det?
Du har ju Puustellis Miinus kök som är helt ekologiskt. Duger det?
 
Alla kök har formaldehyd i inredningen. Även ett ekologiskt kök.
Många säger formaldehydfritt men när man tittar närmare så finns det men under gränsvärdet.
Någon som kan tipsa om ett kök HELT formaldehydfritt så är det välkommet.
 
A
Snyggt! Kan tipsa om ännu ett bolag med IKEA-relation, A.S.Helsingö, www.helsingo.com. En aning varmare framtoning.
 
G
Arkkitekten skrev:
Snyggt! Kan tipsa om ännu ett bolag med IKEA-relation, A.S.Helsingö, www.helsingo.com. En aning varmare framtoning.
Intressant, det blir trångt! Det verkar dock inte sälja något ännu. Vet du när de öppnar?
 
G
Bra kvalitet i förhållande till priset?? Stommarna är fulla av giftiga kemikalier som formaldehyd och annat. Giftigt för människor och miljö men vem bryr sig så länge priset är lågt... Då heter det plötsligt: bra kvalitet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.